Translate

fredag 4 juni 2010

jobb, jobb och ledighet Del 1.

exhausted pose drawings av JoeyGates på Deviantart.com

Hej Hej alla. Det har hänt lite sedan sist, så här kommer en uppdatering!

På lördagen var det fullt kaos på Lektern med två regnväder, stormvindar och kvav luft. Det blev inte så mycket folk till en början, men på eftermiddagen blev det väldigt fullt och ju mer folk, desto stressigare blev det i kök och bar, vilket resulterade i att folk fick vänta längre på sina saker. Det lugnade ned sig så småningom och vi kunde avsluta lugnt


I söndags kom dagen de trodde skulle kommit på lördagen. Men massor med folk, sol och värme samt totalt kaos i följe. Det var full fart hela dagen Men till slut kom ett stort hotande mörkt moln som gjorde att de flesta gäster gick och jag blev hemskickad två timmar tidigare.

I måndags hoppades jag på att det skulle bli lugnt. Det blev det också, fram till ca 16 då det smällde till ordentligt. Jag hade tre stationer själv och plötsligt blev att lägga i tre växlar. Jag tror inte jag stod still på en hel minut i ca 6 timmar, vilket är oerhört slitsamt. På kvällen kom helt plötsligt ett sällskap på över 30 personer som satte sig på min station. Jag fick mig en chock och förberedde mig på arbetet som låg framför mig. Jag och en jag jobbar med fick dela upp dem på två. Mitt sällskap beställde 30 öl på glas! Så jag tappade upp dem, ställde dem på två brickor och bar ut dem. Det var de flesta ölen jag burit ut samtidigt! Och här imponerade jag både på gäster och på de vaktansvariga. Då fick jag också beröm :)

I detta fick jag också en ny tjej som jag skulle lära upp. Jag halvt sprang omkring medan hon försökte hänga med medan jag dessutom försökte lära henne hur man gjorde saker och var saker fanns. Mitt sista bord var ett sällskap på 12 stycken och alla beställde mat ca 19.55. Fem minuter innan jag skulle sluta. Jag ville ju såklart göra klart bordet och se till så att det gick bra för den nya. Hon hjälpte till att bära ut all mat och kl 20.40 var alla serverade och nöjda. De berömde mig och tyckte jag varit duktig, jag fick t.o.m en applåd av dem! Det kändes väldigt bra. När jag väl loggade ut klockan 21, kändes det att jag hållt igång en stund. Jag hade dessutom slagit personbästa i salg och fick beröm av restaurangchefen!

I tisdags var det jobb åter igen. Jag kände mig rätt sliten redan på morgonen, men det var ju inget att tänka på när man har ett jobb att utföra. De första tre timmarna var det hyffsat lugnt. Men som vanligt vid 15-16 började det komma folk. Jag hade tre stationer helt själv till en början denna dag också och jag hade hunnit ta de flesta borden innan jag fick hjälp av en som började kl 16. Efter detta lugnade det ned sig något, jag återfick kontrollen och kände att det gick lättare. Jag hade mest stora sällskap denna dag och när jag väl loggade ut vi 20 var jag så sliten att det inte var klokt. Tydligen var jag väldigt sliten, för när jag tog oppgöret så fattades det 200:- av de 500:- jag skulle ha fått i tips. Men jag låg på plus så det gjorde inget. Jag handlade lite på Donken, och tog trikken hem med sällskap av en jag jobbar med som var väldigt trevlig.

Onsdagen var riktigt skön att ha ledig. Även om jag inte fick slappa så som jag velat. Jag har tittat ut ett mobilfodral som jag vill ha och jag hade sett en butik som hade det i närheten. Jag ville leta upp den och spenderade dagen med att gå runt i diverse butiker, letande efter ett ordentligt skal efter att jag fått reda på att den jag letade efter upphört. :(

Den mobil jag har skaffat är tydligen så ny att det inte finns så mycket tillbehör till den på marknaden än.. Vilket jag tycker är väldigt dumt! Så det skal jag har hittat är det ett svenskt företag som tillverkar. Detta skal verkar vara svårt att få tag i om man inte beställer från en brittisk eller amerikansk sida.. Eller kanske en svensk då. Men jag bor ju inte i Sverige längre! Detta känns oerhört typiskt och jag är väldigt frustrerad över det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar