Translate

tisdag 15 juni 2010

Avslut på Sverigebesök och lön.

Ja, lördagen blev rätt trevlig ändå. Jag och ida fick äntligen en hel dag att umgås. Så vi åt god frukost och drog sedan ned på stan för att gå i lite roliga butiker och kolla runt lite. Så vi var in på DUO, en erotikbutik med liiiite mer extrema grejer än Lustgården i Uppsala har. Blev lite fundersam och skrämd av alla latexmasker, buttplugs, äckligt sladdriga latexkläder och gigantiska penisringar plus dildos i diverse extrema storlekar och materiell.  http://www.duoshop.no/shop/frontpage.html

Undrade ett tag vad jag gjorde där.. men deras skor var riktigt snygga iaf :P. Efter det det blev det NEO Tokyo, en butik som säljer japanska saker. Kjolar, klänningar smycken och framför allt, godis! Det är jag väldigt nöjd över. Äntligen kan jag köpa Pocky 365 dagar i året om jag vill!http://neo-tokyo.no/index.php XD I en skobutik på Arkaden såg jag ett par skor jag föll för ordentligt. Ett par Ed Hardy skor med höga stilettklackar av metall. Så otroligt snygga!!! Hittade tyvärr ingen bild på dem :(, men får försöka ta en nästa gång jag är där!

Det blev en del diverse butiker, innan det började närma sig matdags. Då passade jag på att sticka in på Miss Paris, butiken jag blev erbjuden jobb i. Där fick jag lite info om jobbet och butiken, samt lite frågor. Det är deltid det handlar om till en början och han skulle höra av sig nu i veckan. Så vi får väl se.. :) Klockan hann bli nästan 19 innan vi var framme vid Beach Club. Det var tredje gången jag åt en av deras fantastiska hamburgare och mätt blev man. Ida var rätt imponerad hon också. :) Sen var det bara att åka hem, byta om och fixa till sig innan det blev krogen! Vi åkte till Zinatra för att Ida skulle få testa på den stora skillnaden mot Etage.. Besöket blev kortvarigt och tråkigt.. Även om vi fick sjunga en sång var.

Söndagen bestod av packning, filmtittning och godisätning fram till det att Ida skulle till bussen. Det var ett par stressande timmar eftersom Ida inte lyckats få ut några pengar ur bankomaterna.. Men hon kom iväg med bussen som hon skulle med och jag kunde lugnt gå hem med Terje. På en gång när vi kommit hem började jag städa och inom kort var alla spår av Ida borta.. Det kändes tomt och saknaden av Sverige och alla mina vänner gjorde sig påmind.. Resten av söndagen blev slapp med ett raid på kvällen för första gången på ca två veckor.

Igår var det vardag igen. Terje drog till skolan och jag kom inte ur sängen förrän vid 11. Men jag städade kaninernas burar och lagade mat denna dag. jag blev lite orolig när jag hittade en halväten förpackning med efterbehandling av hårfärg i deras ena bur.. Men de verkar må bra så antagligen gick det bra. Vädret var lite halvdåligt så det blev inte mycket utflykt denna dag. Men jag har installerat min InvisibleShield på nya telefonen. Ganska häftigt med en film man lägger runt hela mobilen som är gjort i ett väldigt tåligt materiell som använts av stora företag. 

Äntligen, äntligen har de börjat släppa nya avsnitt av True Blood! Det var det som blev på agendan till sist efter raid igårkväll. Det är en riktigt oväntad scen mellan Sam och Bill som är väldigt upphetsande ;). Bill, Sam och Jason är lika heta som alltid och jag får samma skälva i kroppen så fort Taras mamma visar sig. Det slutade väldigt spännande och jag kan knappt bärga mig till nästa vecka! 

Natten till idag har jag drömt lite oroligt och vid 06.30 blev jag skräckslagen då Mina fick en nysattack utav denna värld... Jag hann tänka tankar som "Nej, inte en till. Snälla inte hon också" och "Hon är för ung för att vara sjuk, det är bara tillfälligt".. Medan jag kände paniken i bröstet och sorgen som jag kände när jag tänkte dessa hemska tankar.. Som tur var gick det över.. Men det tog en bra stund innan jag slappnade av tillräckligt för att somna igen

Idag har Terje haft studiedag och hållt på med sin examen. Jag har varit nyttig och gjort ärenden. Terje följde med mig ned till Rema 1000 där också han tandläkare är som jag tänkte kolla om jag kunde gå till. Jag tror att jag inte varit hos tandläkaren på ca 2 år, så det är på tiden. Efter det skildes vi åt och jag har varit till posten och postat tillbaka mobilfodralet som var felbeställt, samt att jag har varit till Legene i bergensgata och fått tid hos min husläkare. 

Jag ska till tandläkaren den 29:e juni och har fått läkartid på torsdag kl 09 på morgonen. Lite tidigt, men det är det värt! På vägen hem passade jag på att knata runt på Storo en stund Jag har fått lön idag och det var kul att kunna kolla lite i butiker igen. Gamestop har en hylla där man kan köpa lite äldre spel "3 för 2". Där hittade jag Heroes of Might and Magic V, IV och III med expansioner samt Oblivion med expansioner. Så de blev inhandlade. :) Så köpte jag mig lite räkor på vägen hem. Har varit sugen på det hur länge som helst!*mums!

Nu har jag varit ledig i två dagar sedan Ida åkte hem. Det har varit skönt och min gamla mobil har fått något fel på Sim-kortet, så den har "ingen nätacess". Det är också skönt för då kan jag kontakta Lektern när jag vill jobba igen och inte tvärtom.. Sedan den där hektiska morgonen på Lektern har jag mått illa så fort jag tänkt på jobb och är lite rädd för att jobba igen.. Men jag tänkte vänta på att han från Miss Paris hör av sig innan jag bokar vakter. För att om jag kan börja där, så kommer jag att prioritera det och då vill jag inte boka upp mig i onödan.

Efter jag kommit hem har jag lagat mat och diskat.. Vi får väl se om jag drar ut med kaninerna en sväng innan solen går ned, men jag är rätt trött redan. Jag har känt mig lite uttråkad och ensam idag och inte alls varit på bra humör.. Jag är glad att min gamla mobil funkar så jag kan ta kontakter därifrån iaf. Och när jag klev av trikken på vägen hem så träffade jag på en från min kör som tydligen bor här uppe hon med.. Så vi kanske hittar på något någon dag! :)

Det var allt för denna gång. Vi ses! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar