Translate

måndag 28 juni 2010

Förväntan och mys.

Denna bild är från en plats på stigen upp. Älskar ljuset det blev.

Dessa fem dagar har varit väldigt mysiga. jag och Terje har verkligen gjort saker tillsammans. Jag har mött honom efter jobbet och vi har sedan gått hem med lite stopp på vägen.

I torsdags var jag ned på stan och lämnade referensen på Miss Paris. Han sa att han skulle ge slutgiltigt besked idag.. Jag har dock inte hört något. Sedan spenderade jag ca 2 timmar på lektern där jag kunde snacka skit med alla goa medarbetare och vaktansvariga. Riktigt trevligt! Även om jag drog mig vidare för att promenera till Majorstua för att möta Terje.

I fredags så mötte jag honom efter jobbet igen. Mysig promenad hem med handhållning och småprat. Jag hade handlat lite över ett kg lösgodis som vi kunde mumsa på hemma sen när vi raidade på kvällen. Eftersom vi hade suttit hela dagen framför skärmen sedan vi kom hem, så släpade jag ut Terje på en nattlig promenad vid midnatt där en full, stor och lysande fullmåne väntade oss. Den var så otroligt vacker. Dessutom blev jag lite mångalen, så jag rullade barnsligt ned för slänter och sprang omkring dansandes under månens sken.

Lördagen var avslappnat härlig. Vi tog ut kaninerna på morgonen och åt omelettsmörgås ute medan de hoppade omkring. Självklart försvann kaninerna till sina platser på en gång.  Mina sprang ned i sin håla och grävde som en galning som vanligt och Lucy lade sig i kaninhuset på handduken från deras bur. Efter ett tag försvann Mina så för säkerhets skull kopplade vi henne till en hundlina vi lånade från grannen. Bara för att försäkra oss om att vi kunde få ut henne igen :P. Efter ca tre timmar ute tog jag in dem och vi tog en promenad. På kvällen blev det Conan och Terje hjälpte mig att skaffa lite ordentlig rustning på min guard. :)

Igår så gick vi ned till den lilla Jokerbutiken i närheten och inhandlade lite mat och snacks. Så blev det en röra av lök, potatis, ägg och bacon till frukost. Efter frukosten tog jag en härlig dusch för att sedan följa med på en skogspromenad. Vi började med att ta den stora vägen upp mot toppen.. men efter vägen beslutade vi oss för att testa en brant stig uppför berget. Dels för att testa något nytt och för att få en utmaning. Inte bara blev man härligt andfådd, vi hittade också några pärlor på vägen. Sådana som kantareller t.ex!! Vi hade ingen påse med oss, så vi fick tyvärr lämna dem till ett senare tillfälle. Och mitt bland ett hav av blåbärsris, hittade vi denna fåtölj. Den var riktigt skön som ni ser!

Och efter det satte vi oss på en liten gräsplätt på en häll och mös i hopp om att det kanske skulle komma ett rådjur eller något annat.. Men det enda som hälsade på var en tokigt skrikande skata plus en grässpindel :P

I...

LOVE...

YOU!  <3

Jag tror att vi satt där i kanske någon timme och njöt av stillheten. Men till slut gick vi hemöver och jag måste säga att jag var rätt avslappnad efter denna tur. Här har ni lite bilder från tidigare promenader förresten:

Vi hittade en sluttning med några nedfallna träd. Här en bild på oss. Geekpicture ftw!

Och denna bild är tagen från en klippa högt upp på berget. Inget ställe att vara full på om jag säger så...

Men fint var det!

Här är vyn mot centrum. De två tornen visar Aaker Brygge. Där jag jobbar.


Moder jords skapelser har sina sätt att leva. Här har myrorna byggt stack i ett träd!

De är flitiga arbetare. ^^


Ibland kan man hitta häftiga skapelser. Som detta träd. *love*

Och ibland kan man lyckas få underbilder med digitalkamera ;). Tycker denna blev jättefin..

Igårkväll spelade vi Conan och tog det lugnt. Vi skulle ha tvättat.. Men den "nya" tvättmaskinen vi fått efter den förra "nya" som gick sönder efter tre månader funkade inte överhuvudtaget.. Så nu går vi bara och väntar på ännu en ny! Hoppas verkligen att de tar med sig de !fyra trasiga tvättmaskinerna som står där nede... Och be till gud att den nya funkar.. 

Idag hade Terje tidig vakt och klev upp klockan sex. Jag vaknade lagom till att han stack.. Men minns inget av vad han sa :P Jag somnade om och vaknade vid 10 av en rätt äcklig dröm.. Flera av scenerna i denna dröm är mardrömsklassade och rikigt hemska.. Med blod och våld, panik och rädsla samt upphetsning och konstiga händelser.. Jag minns bara kakelvägar täckta av blodstänk och en människa som blivit så brutalt misshandlad att det var ett under att han levde när vi skulle försöka ta bort taggtråd och häftklammor från han söndermarglade kropp..*rys*

Jag klev upp, åt frukost och fick lust att fixa till mig lite. Det finns en frisyr i den nya expansionen till Conan som jag har till åtminstonde två av min karaktärer. Wasa, en som vi spelar med har sagt att han trodde jag skulle passa bra i den i verkligheten. Så jag testade. Sen tog jag på mig min rosa klänning, vita leggings, mina rosa/svarta knästrumpor och mina svarta stövlar. Jag kände mig väldigt söt :). Efter att jag varit och mött Terje vid jobbet så gick vi till Ullevål sjukhus. Terje skulle ge blod och eftersom jag missade min tid, tänkte jag kolla om jag kunde ge blod då.

Jag fick vänta lite. Förra gången jag lämnade på prov, så låg mitt blodvärde precis under gränsen på 13,5. Då fick jag med mig järntabletter som precis räckte fram till min tid. Självklart eftersom jag vet att mitt blodvärde alltid varit lågt när jag inte ätit järntabletter.. Var jag orolig.. Men hoppades på det bästa.

Efter att ha lämnat blodprovet kom svaret. Inte var mitt blodvärde bara lågt, det var LÄGRE än förra gången och låg på 11,7. Hur Lyckas man med det!? Jag blev OERHÖRT frustrerad!! Sköterskan jag hade var svensk och hon försökte trösta mig med att jag nog skulle kunna nästa gång. Jag fick nämligen med mig tre olika sorter järntabletter hem. Nu jävlar om inte mitt blodvärde är bra nog nästa gång!! Jag valde iaf ett paraply och fick reda på att alla gröna grönsaker, rödbetor, broccoli och jordgubbar innehåller mycket järn. Samt leverpastej  :P

Jag gick sista biten barfota eftersom jag blivit rätt öm i fötterna.. Och när vi kommit hem lekte jag lite med kameran. Här har ni frisyren... och ja, några bilder på mig och Terje :P Vad tycks?

*mys*

"I'm gonna eat you!" "Scaaary..."

Denna blev söt ^^.

Oj, vad lång tid det tog att göra detta inlägg. Vi får se om hela får plats :P . Här till sist har ni iaf en bild från körens konsert. En av de bättre från avslutningen. Kanske kommer fler sen. Tills vidare får ni njuta av sommaren!

Seees!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar