Translate

söndag 4 juli 2010

En vecka.


Oj oj, en vecka sedan sist.. här går det undan minsann. Ja, förutom att det har planerats inför Sverigeresan så har det här varit en vecka som bestått av jobb och aktiviteter.

I tisdags så vaknade jag lite sent, så jag satt vid datorn fram till kl 12 ungefär och åkte efter det ned på stan för att jag tänkte kolla med han på Miss Paris hur det hade gått, eftersom jag inte fått något svar på måndagen. Så jag klädde mig i samma kläder som på måndagen och fixade till mig och åkte ned.. Jag kände mig tyvärr lite obekväm i klänningen, vilket jag brukar efter ett tag. Han på Miss Paris hade inte kommit än och skulle inte komma förrän ca 14-14.30. Jag var där 13.30, så det var bara att fördriva tiden.

Jag gick ned till UFF butiken och letade efter en kjol eller något billigt jag kunde köpa och ha på mig istället för klänningen. Men allt var lite dyrare än tänkt och i fel materiell. Jag spenderade kanske en halvtimme där.. Sen visste jag inte vad jag skulle hitta på tills jag fick syn på att en butik som heter "Pm" hade rea. Där hittade jag en fin tunika med fjärilar i färger av rosa, cerise, rött och diverse gröna färger för 99 kr. Så jag köpte den och kände mig fin. :) Då hade han kommit slutligen och jag fick reda på att jag kunde börja efter Sverigeresan, eftersom att det då var en annan som tog semester. Eftersom jag behöver pengar så ringde jag då ned till Lektern på vägen hem och bokade in sju vakter fram till Sverigeresan.

I Onsdags minns jag inte riktigt vad jag gjorde, men jag tror att jag inte gjorde mycket då. Jag var hemma och satt vid datorn och när Terje kom hem, gick vi en promenad.

Torsdag var jobbdag. Jag var riktigt spänd och stressad över att komma tillbaka till jobbet. Men det släppte efter några timmar. Alla verkade vara glada över att se mig igen och det gjorde det lite lättare det också. Jag hade många trevliga gäster idag och fick öppna mina första vinflaskor med korkskruv. Den första sprack på tre ställen, men det tyckte de bara var kul och intressant. När jag kom in med den andra vinflaskan jag inte lyckats få upp så fick jag en vinöppnare av Andereas. Efter det gick öppningen av flaskor galant. Åter igen saknades det lite pengar vid oppgöret (av mina dricks), men det var rätt lite så det tänkte jag inte på.

I fredags skulle jag ha tredjevakt. Och Terje skulle sluta vid 15. Så jag mötte honom vid hans lunchrast så vi kunde mysa lite i gräset innan han skulle tillbaka. Jag ringde ned vid 15 och denna gång när jag blev ombedd att komma ned till 18, sa jag nej. Bestämt. Den vaktansvariga kom helt av sig av att jag sa nej och visste inte vad han skulle säga fram till att jag hörde Anderas i bakgrunden säga att "jag kunde komma ned kl 16 då". Det kändes oerhört bra! Denna arbetsdag gick oerhört långsamt även om jag hade mycket att göra och många trevliga gäster. Jag hade många sällskap som drack och åt i massvis så när dagen äntligen var slut hade jag sålt för över 15000. När jag hade gjort klart uppgöret och räknat pengarna fick jag en chock. Jag hade fått nästan 1700 i dricks! Det är pesonbästa hittills. Så när jag då åkte hem och hade hört att det skulle vara dåligt väder på lördagen, kändes det skönt att jag hade tjänat in två dagslöner i dricks!

På lördagen blev det mycket riktigt, nja inte dåligt väder.. men halvdåligt. När jag ringde ned kl 11, fick jag beskedet att "det skulle regna hela dagen och att de skulle ringa mig senast kl 13 om de behövde mer folk". Vilket de inte gjorde. Terje drog med mig ut på promenad i den otroligt kvava luften. Luften var så kvav att minsta ansträngning gjorde en svettigt och andfådd. Jag behöver röra på mig, det vet jag men ack så jobbigt. Uppförsbackarna kändes millånga och det blev inte lättare av att jag hade en rygg som börjat krångla samt huvudvärk.. Det kändes som att jag hade en stor sten liggande som ett band kring huvudet..  Men som alltid kände det rätt skönt när vi kom hem sen. Resten av dagen spelade vi Conan och åt godis. Väldigt trevligt!

Vi hittade detta träd som Häggspinnslarverna gått hårt på..

Ser rätt äckligt ut, speciellt med klumparna av larver som fanns. Ni ser bilden nedanför.


Nu har man inte mer än klivit upp och skrivit detta. Terje ligger och sover ännu, men jag tänkte försöka ruska honom till liv snart så får vi se. Vi hade tänkt ta en till promenad idag, men förutom det är inget planerat. Jag hoppas på att få tag i Alasan så vi kanske kan hitta på något idag.. Men han är lite trög att få tag i så jag hoppas inte alltför mycket.

Sverigeresan närmar sig med storsteg. Jag är otroligt glad och ser fram emot det. Det har varit lite osäkert om vi ska ha bil över. Men igår fick vi det glädjande beskedet att den var färdig. Så då kan kaninerna följa med också! :D Det enda som stör mig nu är att vi fortfarande inte har tvättmaskin.. Så förmodligen får vi släpa med oss en hög skitiga kläder och låna mormors tvättstuga.. *suck*. Men är det inte värre än så så är det ju inga problem :) Nu måste jag bara hitta någon som har en utebur vi kan låna, så kaninerna kan vara ute de dagar vi är där. Det skulle de nog gilla


Nu ska jag hoppa på Terje och skaka liv i han. Seees!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar