Translate

måndag 7 juni 2010

Förberedelser och personalfest.

Två dagar sedan sist och dessa två jobbdagar har varit minst sagt stressande och uttröttande. 

I lördags skulle jag börja klockan 16, men blev nedkallad till kl 18. Jag fick nog då jag gick hem i fredags då jag slutade klockan 01.. Det var väl lördag då men men.. Det tog mig iaf 1½ timme att gå hem från Aaker Brygge och var inte hemma förrän kl 03. Så när jag blev tillsagd att börja klockan 18 sade jag väldigt bestämt att jag väldigt gärna ville börja klockan fyra för att det just tagit 1½ timme att ta mig hem.

Jag blev uppskriven att jobba till klockan 00 och kunde lugnt mysa med Terje och kaninerna ute i solen. Väldigt skönt att få lite färg på andra ställen än på armarna och ansiktet för omväxlings skull! Vi kunde dessutom promenera till affären och handla lite gottis samt ta en mysig dusch tillsammans. kaninerna är så roliga, för så fort vi ska ut är det vild panik när man ska ta på selen och när de bärs ut. Men så fort de kommit ut så slappar de. De har en varsin plats där de brukar vara.

Mina har börjat gräva en håla vid trädet här utanför och det är riktigt kul att se hur hon bökar och gräver. Hon har lyckats gräva sig ned ganska djupt nu och jorden är ganska torr. Det är bra för när hon först började gräva så var hela hon full med jord, så vi fick bada henne! Till hennes stora förtvivlan! Det resulterade i att vi hade jordstänk över hela badrummet och oss när hon sprattlade blöt omkring. Hon verkade dock tycka om att bli torkad och myst med senare.

Och Lucy brukar ligga i skuggan under en lös grind som jag ställt bredvid Terjes cykel. Hon är en rätt slapp kanin :P 

Klockan 17 drog jag mig nedåt. När jag kom ned var det väldigt mycket folk och jag bara kände tröttheten i kroppen så fort jag såg folkmassan. Jag fick jobba i Loungen denna dag och det hela gick väldigt bra. T.o.m när jag snubblade på ett lågbord med en bricka full med disk, var det bara ett glas som gick i backen och jag fick t.o.m beröm av en av de vaktansvariga som brukar mobba mig lite :P

Folkmassan ebbade ut mot kvällen och jag fick sluta en timme tidigare. Så jag var hemma vid 00 istället för 01. Skönt! Igår skulle jag börja tolv, men blev nedkallad till klockan ett. Det skulle vara personalfest på kvällen så jag packade med smink och ombyte i min ryggsäck. Jag fick tre stationer helt själv direkt när jag kom ned och på de två timmarna som jag var själv han jag bli så uppstressad att jag trodde jag skulle bryta ihop. Men de flesta gästerna var tålmodiga och vänliga så jag fick höra att de tyckte jag jobbade på bra. Men det syntes på mig att jag inte mådde så bra för kocken (som hete Muhammad btw), sade det till mig senare. 

Resten av dagen var väldigt lugn och vi kunde stänga tidigare. jag fick t.o.m sluta en timme tidigare, vilket var skönt eftersom jag behövde en liten stund på att göra mig iordning. Jag klädde mig, snörde korsetten, tog på klackarna och sminkade mig med diskreta ögon och farliga röda läppar! Och när jag väl kom upp fick jag en rätt.. häftig reaktion. Folk tjoade och visslade. Speciellt en jag jobbar med som heter Asbjörn. En väldigt charmig kille som jag fattat tycke för. Missförstå inte detta nu. Det är ganska svårt att hålla koll på ca 150 servitörer och de jag kan namnen på är de som började ungefär samtidigt som mig och de som utmärkt sig i mina ögon.

Asbjörn är en av dem. För han är verkligen sig själv och har inga hämningar som dessutom är väldigt snäll och gullig. De jag kommit närmast är han, Sidney (en fransyska som också verkligen är en charmig tjej), Silje (en annan charmig tjej som nästan alltid är glad) och en kille som heter Anders som sysslar med musik och drömmer om att bli skådespelare.

I vilket fall som helst. Det första som stod på agendan var vinprovning på DS Louise. Så jag gick dit. Självklart hade de hållit på en stund och allas blickar drogs mot mig när jag gick in i rummet. Generat satte jag mig på en stol som stod alldeles innanför dörren. Jag hade väckt ganska förvånade och imponerade miner på folk.. Jag provsmakade på 4 vinsorter och gick sen eftersom de skulle prova sprit och annat.

Jag gick ned till lektern igen där jag pratade med de som var kvar och sen kocken som tydligen gått dit han med. Han berättade att jag förvånat honom iaf. Vi pratade till klockan 22 ca.. Då kom alla ut och vi begav oss till Dr.Jekylls Pub (samma som på Halloween förra året). Det hela började på undervåningen med biljard och skitsnack. Vid 23 stängde undervåningen och festen fortsatte på övervåningen. Några gick och de som stannade kvar var i ordentligt partystämning. Jag hade enormt kul och började vid detta laget bli rätt onykter. Kände att jag ville parta loss denna kväll och slappna av. 

Det dansades, pratades och dracks öl. Jag och Muhammad hade kommit överens om att ta en taxi ihop senare och vid klockan 1 ca så begav vi oss mot Karl Johans Gt. På vägen avslöjade han att han nog höll på att falla för mig.. Vilket känns enormt dumt för att jag bara vill vara vän med honom.. Och jag meddelade honom att han var den enda som kände så. Jag kan ju inte göra mer, även om det känns väldigt dåligt. Jag vill inte att någon ska må dåligt och är man olyckligt kär mår man dåligt.. Dessutom blir det dumt på jobbet. Vi kanske inte kan prata som vi gjorde för att jag tänker på detta, vilket är synd. Men han var ganska onykter han också, och det kan ju hända att det var något som slank ur honom på fyllan..

nu ska jag inte jobba på någon vecka så det märker jag när jag kommer tillbaka. Men han sa att han ville att vi ska vara goda vänner. Vilket jag redan tycker att vi är. 

På Karl Johan var tydligen "Taxin", en bekant till honom som körde oss för en liten slant. För enkelhetens skull bad jag om att bli avsläppt vid trikkhållplatsen så han inte såg exakt var jag bodde någonstans. Så promenerade jag sista biten. Det var riktigt skönt att komma hem och se Terje. Självklart vaknade han.. Men när han gjorde det så sa han :"Skönt att du är hemma igen". Jag kände min kärlek till honom i bröstet då. Han är så fin min älskling...

Till sist lagade jag mig lite nattmat, då jag inte ätit sedan frukost och sen sömn. Så otroligt skönt att krypa intill Terje och somna. Jag sov som en stock och vaknade lagom till att Terje skulle sticka till jobbet. Han ställde t.o.m klockan åt mig, vilket gjorde mig enormt glad. 

Naturligtvis stängde jag av klockan och somnade om för att vakna 10.30. Då var det bara att kliva upp, klä på sig och ringa till jobbet. Som jag befarat så blir det nog inget jobb idag. Väderprognosen säger att det eventuellt kommer att regna och det är skönt. Jag är så där slött borta man brukar vara när man dels varit uppe sent och dels druckit. Men jag är inte bakfull, så jag kan tydligen hantera mitt lilla drickande när jag väl dricker :P Jag har nu ätit frukost, och druckit vatten så nu sitter jag här. Idag kommer jag att slappa och städa. För att imorgon, då kommer Ida!!

Vill att det ska vara fint här då, så hon kan känna sig välkommen. Jag ser väldigt fram emot imorgon! :)

1 kommentar:

  1. Ja du det va en dag som heter duga!
    Jag känner mig välkommen innan jag ens har kommit fram.. men gud vad nervös jag börjar bli:p

    SvaraRadera