Translate

fredag 18 juni 2010

Återseende och dåligt samvete.

I R scared av crimson-tiger-flame på Deviantart.com

Ungefär såhär ser det ut där Mina har grävt också :P

Igår morse klev jag upp väldigt tidigt. Nämligen klockan sju. Jag skulle till min husläkare och få recept på nya p-piller. Så 08.20 begav jag mig nedåt. Jag hann komma ned till Storo innan jag blivit stressad och tog bussen sista biten till Bjölsen.

Min nya husläkare verkar lite lätt nervös. Hon skakade hand med mig först och när vi pratade om p-stav förklarade hon flera gånger att hon höll sig undan sånt, att det får kirurger ta hand om.. Ungefär som att hon var rädd att jag skulle ta illa upp. Jag hade hoppats på att få samma p-piller som i Sverige, Trionetta 28. Men när jag sa det så fick jag veta att de inte säljs i Norge... längre.Och de p-piller hon berättade om, hämtar man ut tre månader åt gången.. Trionetta kunde jag ju hämta ut årsvis. Det fanns Loette 28 som kostar 242 :- för tre månader eller en annan sort som jag inte minns namnet på, men som kostade 79:- för tre månader. Samtidigt som en p-stav kostade 240 ca för tre år.. 

Men eftersom hon rekommenderat Loette så valde jag det.

Resten av dagen fram till 15.30 spenderade jag framför datorn och klappande kaniner. Efter det så tog jag och Max kontakt. Max är en riktigt gammal bekant från första/andra året på gymnasiet. Han var god vän med pojkvännen jag hade då och jag har inte träffat honom på ungefär lika lång tid. Men nu var han i Oslo så då passade vi på att ses. Vägen ned var minst sagt virrig och jag kände mig mer senil än vanligt när jag hoppade av trikken i rädsla för biljettkontroll för att sedan komma på att mitt kort gäller till idag, och sedan köpt en enkelbiljett för att "mitt kort hade ju gått ut".. *rodnar*

Men i väntan på T-banan så hade jag tid att gå till Apoteket och hämta ut mina p-piller och Minas antibiotika. Och köpa mig en sommarklänning. Jag hade klätt mig alldeles för varmt så jag bara tog en klänning jag tyckte var söt och betalde utan att prova för att sedan byta om och den passade! :)

Max och jag pratade hela vägen till Bjölsen. Jag tänkte att vi skulle på Mat&Mer, en mysig delikatessbutik/cafe. Där satt Terje och väntade och vi fick 1½ timmes socialitet med Max innan han skulle iväg igen. När jag kommit tillbaka satt Terje och väntade. Han hade glömt sin nyckel på jobbet. 

På kvällen var det dags att ge Mina sin antibiotika.. Inte kul alls kan jag lova! Jag har gett den två gånger nu inklusive idag och det känns lika hemskt varje gång. Det är verkligen en maktkamp mellan människa och kanin. Hon försöker fly och jag försöker hålla fast henne.. Känns jättehemskt, men det är ju nödvändigt. Igår fick jag mig några rivsår av hennes vassa klor, vilket resulterade att jag var tvungen att ta upp henne en gång till för att klippa hennes klor också! Jag får så dåligt samvete..

Igårkväll fick jag i henne tabletthalvan som den var. Men idag ville hon verkligen inte. Hon bara spottade ut den efter att ha tuggat sönder den. Efter att hon ätit vad jag tror är ungefär halva den, fick jag dela upp det sista och lösa upp det i vatten för att sedan mata henne det i en spruta.. Tror att en del hamnade utanför och jag är osäker på hur mycket hon egentligen fått i sig.. men hon slickar ju sig om munnen och då får hon i sig det som hamnade utanför iaf. Det var en maktkamp idag med. Hon såg helt vettskrämd ut stackarn och mitt samvete blir ju inte bättre av det precis. Några nya rivsår och 15 minuter senare så kunde jag släppa ned henne iallafall.

Nu sitter man här, med samvetskval och rädsla över att hon inte tycker om mig längre samtidigt som jag äter frukost. Hon har buffat lätt på min hand nu så jag tror hon förlåter mig. hon är så lättsam denna kanin. Hon kan bli uppstressad över något ena stunden och sedan en sekund senare så kan hon komma hoppandes och buffa mig på benet. Det är skönt att se att hon mår bra då. :)

Vi får väl se vad denna dagen bjuder på.. men tills vidare får ni ha det bra. *kram*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar