Translate

fredag 11 juni 2010

Körkonsert och Sverigebesök.

Nu har fyra dagar gått sedan jag sist skrev. I tisdags kom Ida och det var med spänd förväntan, många skratt och stor glädje när jag välkomnade henne på Gardemoen. Det var första gången jag såg Oslos flygplats och jag kan meddela att den minst sagt var stor!

Efter det har Ida, Terje och jag haft det väldigt trevligt tillsammans. Ida har följt med mig både i tisdags och i Onsdags på genrepen till konserten. Jag visste inte vad jag skulle tycka när vi i Tisdags ändrade regi efter regi och saker inte alls satt som de skulle. Ingen visste någonting om vad de skulle görs när och hur detta skulle sluta. Jag var själv väldigt osäker fram till i Torsdags.

Ida tyckte likadant. Trots kraftig värk i ryggen så verkar Ida haft det kul på genrepen och hon har uttryckt att det faktiskt var rätt intressant, även om det kanske har blivit lite hög volym på första raden! :P Men allt har gått bra. Terjes oro över sin examen har varit stor, men vi har lyckats att inte störa honom allt för mycket.

I torsdags var jag och Ida nere på stan och kollade i roliga butiker i väntan på att min mamma skulle komma. Hon var framme i Oslo kl 15 och vi mötte henne vid Storo. Efter det stack vi hit upp och jag hann få med mig en smörgås innan jag stack till Kolbtn. Jag skulle ha varit där kl 16, men för att få träffa min mamma och hämtat sakerna jag skulle ha med mig så beslöt jag mig för att komma en timme sent. Jag kom lagom till uppsjugningen och resten av tiden bestod av övning av scenbyte och allmänna förberedelser.

Klockan blev 19. Terje, mamma och Ida var på plats och showen startade. De flesta var nervösa, men jag sprudlade av energi och var otroligt hypad. Detta skulle bli kul! Och det var det! Förutom några småfel gick föreställningen galant och Liv berömde oss allihop för ett bra jobb. Tydligen var det några fotografer där och idag såg jag en länk på mailen till en artikel om oss! Denna: http://www.oblad.no/oppegard/fortryllende-heksebrygg-i-kolben-1.5370926

Kul att se bilder och läsa lovord om oss. Trötta, hungriga och slitna begav vi oss hemåt. Jag följde mamma till vandrarhemmet och vägen hem sen, kändes otroligt tung. Resten av kvällen blev trots allt lugn. Ida hade reagerat på att jag inte meddelat att hon skulle få betala ena föreställningen, vilket gjorde att jag fick dåligt samvete. Men så fort vi rett ut det så var det som vanligt igen. Alla somnade väldigt fort och sov bra genom natten.

Idag sov Ida och jag läänge. Klockan var efter 12 innan vi klev upp, vilket reulterade i att vi inte hade så jättelång tid på oss innan vi skulle iväg till konserten. Men vi hann sitta vid datorn och gå och handla godis! klockan 15.05 stack vi härifrån. Självklart fick vi vänta på både T-banan och när vi väl kommit fram vid stationen lyckats ta fel tåg! Först 18.05 var vi framme i Kolbtn, köpt mat och var i Kolben. Båda Ida och jag har haft kul på vårt lilla "äventyr" och som vanligt har vi flamsat oss som bara vi kan. :)

Då var det bara att sjunga upp och förbereda sig. Uppsjugningen gick väldigt bra och Liv såg mycket nöjd ut när hon tittade på mig, vilket gjorde mig väldigt glad. Klockan blev 19 och föreställningen började. Det var åter igen fullsatt och folk var nervösa, men peppade! Som igår var jag avslappnad och peppad. Allt gick som på räls och innan vi visste ordet av had Liv diregerat oss genom Töne, Töne och föreställningen var slut. Lite tråkigt, men vilken upplevelse! Vi fick stående ovationer och gick ut två gånger för att bocka och niga. Vilken känsla!

Det är första gången jag är med om ett sådant här evenemang. Tyvärr fick jag ju inte sjunga solo. Jag har dock stort hopp på nästa gång. Då har jag förhoppningsvis börjat ta sånglektioner och det känns otroligt härligt. Jag har äntligen tagit första babysteget på väg till min dröm.

Nu är allt ihopplockat, bortstädat och Kolben är släckt och låst. Jag och Ida har kommit hem och sitter väntandes på god fisksoppa som terje har gjort. Imorgon är första dagen vi får hel. Den ska jag ta vara på! Vi ska äta på Beach Club och gå ut på kvällen. Det ska bli kul!!!

Ha det så otroligt bra!! Hälsningar en lycklig Anne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar