Translate

söndag 30 maj 2010

Cirkusen drar vidare.

Ja, då var denna tokiga dag över. Denna dag har bestått av väderkaos och kaos på Lektern. Det började med att det blåste storm på båten så allting var tvunget att bli inplockat.. Jag har fått byta mellan fyra stationer idag och har fått byta meny lika många.

Det har stundvis varit tråkigt och folktomt.. men överlag en bra dag med ca 2-300 i dricks.

Nu har man sett slutet på finalen i Eurovision och kan säga att jag tyckte att rätt låt vann. Många av mina favoriter låg i toppen och det känns väldigt bra. Kände efter torsdagens semifinal att detta var en skitgrej och att de tänker väldigt konstigt som inte lyckades rösta fram två av de bästa låtarna i Eurovision Song Contest.

Lena från Tyskland känns som en härlig tjej och hennes reaktion på segern var otroligt härlig att se. Man kunde riktigt känna känslan av stumhet och overklighet. Inte så konstigt när man lyckats med något sånt vid bara 19-års ålder. :) Här ser ni mina favoriter bland årets Eurovision, Enjoy!

Detta blev min storfavorit. Ett stark budskap med stark röst.



När jag tittade på musikvideon till denna på svts hemsida fastnade jag för den direkt. Klockren känsla och humor i detta bidrag. :D


Min andra favorit. En häftig låt med riktigt skön scenografi! 


En lite mer orginell låt. Har bötjat tycka om den mer och mer.

Greklands bidrag var en av de första jag fattade tycke för. Testosteron så det flödar om det med rytmer som dunkar härligt i kroppen!


En till av de första som jag fattade tycke för. bara älskar scenografin och koreografin. Det tillsammans med sången gör att jag får gåshud!


En av de finare balladerna och. Med charmig röst och utsrålning fick

han nog många på fall under denna tävling.

Självklart har jag blivit väldigt fäst vid Annas bidrag. denna låt har växt otroligt i mina öron sedan melodifestivalens slut och jag tycker det är väldigt dumt att hon inte gick vidare. Hon framförde sin låt perfekt och har då inget att ångra tycker jag!



Och så klart det vinnande bidraget i årets ESC. Tyskland med 19-åriga Lena. Grattis! :D


Det är rätt skönt att cirkusen är över. I år är det första året jag varit så nära själva tävlingen och jobbat på ett ställe som är ett turistställe så nära inpå ett så stort evanemang. nu kanske det lugnar ned sig lite på jobbet iaf. :) Men men, det märks väl.

Nu är det sängen. Imorgon blir det jobb igen. Så till alla er önskar jag nu en God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar