Translate

lördag 29 maj 2010

It's all in your head.


Hej hej. Gårdagen blev väldigt bra. Jag hade bestämt mig på förhand att tro på att det skulle bli en bra dag och då blev det det! :)

Jag klev upp vid nio som vanligt och hade en lugn och skön morgon. Terje skulle lämna in sin examen och tänkte dra till högskolan vid 11, så jag bestämde mig att jag skulle dra samtidigt så hade tid att titta in till lektern för att höra om jag skulle börja 12 (som jag trodde att jag skulle börja).

Jag och Terje bestämde oss för att träffas vid högskolan kl 13. Då skulle han vara klar och ha tagit en öl med klasskamraterna. Vid denna tidpunkt visste jag inte om jag skulle jobba eller ej. Det blåste väldigt kallt och var halvdant väder. Men "jag väntar och ser" tänkte jag och klev av vid Biermanns Gate för att jag ville kolla upp hur det var med Silje. Har varit lite bekymrad sen hon skrev en sak på facebook, då hon lät ganska nere.

Jag visste i vilken byggnad hon bodde, men min ide tog slut där. Jag hade ingen aning om i vilken port det var hon bodde eller vad hon hette i efternamn.. Så det var bara att vända och gå tillbaka till trikken. Innan jag stack ned till Lektern åkte jag en sväng hem för att hämta mina arbetskläder och sminka mig så man var redo om det blev jobb.

Det hela gick väldigt snabbt och jag var snart på väg igen, ned mot Aaker Brygge. Det är här denna dag tog ett steg i en oväntad men glädjande rikting! När jag kommit ned till Lektern, lämnat mina kläder, låst in dem i skåpet och börjat gå mot dörren hejdade jag mig en sekund.. Min blick drogs mot något som låg ovanpå skåpen..

Jag vände mig om, gick fram och sträckte mig efter det. När jag greppat det och fått syn på vad det var, tog mitt hjärta ett skutt. Det var min mobil!! Det är lustigt hur saker kan förändras ibland. Jag trodde garanterat att den var stulen. Det blev den kanske också, men att det var någon som hittade den, såg att det var en gammal mobil, stängt av den och lagt den ovanpå skåpen.

Som väntat hade inte alla vaktansvariga fått med sig att min mobil varit försvunnen. För när jag glatt utropade att jag hittat den fick jag frågan :"Jaha, har den varit borta?". Lol.. jag som försökt tala om till åtminstonde två stycken att den varit försvunnen. Jag fick innan jag gick reda på att jag skulle ha tredjevakt och att jag skulle ringa kl 15. Det var ett glädjande besked, för då kunde jag umgås med Terje och de andra lite grann iallafall.

Efter detta bärde det av till Jernbanetorget och Oslo City. Min kreditcheck skulle ha blivit klar och jag var spänd på resultatet. Jag hade varit in så många gånger nu att killarna där inne kände igen mig direkt och den som var ledig vände sig direkt om för att hämta abonnemangsbrevet. När jag berättat historien om hur jag hittat min mobil bara skrattade han och uttryckte :"Ja, och ett abonnemang blir det!"

-Så den gick igenom. Sade jag. 

-Japp, sade han. Det hela gick väldigt fort och han var väldigt trevlig. Så när jag åkte därifrån hade jag en ny mobil!

Till Högskolan efter det där det blev god mat och trevligt sällskap fram till kl 15-15.30. Då skulle jag jobba. Det blåste svinkallt och jag fick såklart en station på baksidan där det blåste som värst. Inte nog med att det blåste, så gungade Lektern något förskräckligt igår.. Vilket resulterade i att några gäster gick. Det blev överlag en lugn dag och 5 timmars arbete. Till sist promenerade jag med Rebecca, en som jag jobbar med till Brugata och tog trikken hem.

Det blev en bra dag och detta visar bara ännu mer att om man bestämmer sig för att det ska bli en bra dag - då blir det det. It is all a state of mind.

Idag har jag fortfarande inte slagit igång min nya mobil.. men jag tänkte vänta tills jag har lite tid att undersöka den. det kommer att bli jobb idag då det är fint väder. Så just nu sitter jag och äter frukost  och efter det ska jag sminka mig.. Vi får väl se vilka frukter denna dag bär. Önskar alla en fin dag!

//Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar