Translate

torsdag 27 maj 2010

Spänd förväntan.

Igår var det för kallt för jobb och det var skönt för att kören skulle börja 18 istället för 19. Så vid lunch åkte jag ned för att ta en fika med en jag spelar med. Det var ett väldigt kul möte med varm choklad, kaffe och en massa prat som varade i ca en timme innan han skulle tillbaka till jobbet.

Jag beslutade mig då för att kolla om min kreditcheck kommit tillbaka och spenderade först tiden med att strosa omkring i butiker, samt gå vilse för att jag inte hittade telefonbutiken jag var in i. :P När jag väl kom fram fick jag beskedet om att det inte kommit än. Det var bara att åka hem.

Väl ute vid Jernbanetorget såg jag att nr 12 precis åkt och det tog några sekunder (ca 12) innan jag äntligen kom till sans och bestämde mig för att springa till Brugata och kolla om jag hann ikapp den. Förvånad och imponerad av mig själv blev jag när jag dels, orkade springa hela vägen till Brugata och dels för att jag hann med trikken god och väl! :D

Jag satt och njöt av det fina vädret och all grönska jag såg på vägen hem. Väl hemma satt jag och pratade med Ida och surfade/spelade minispel fram till ca 17, då det var dags att röra sig till stationen. Ute vid bussen träffade jag på de jag jobbat med de två veckor jag var vikarie på förskolan här bredvid. Speciellt en av dem, Gordon, en afrikan som mest pratar engelska lade märke till mig och vi pratade hela vägen ned till Storo.

Det var riktigt trevligt och jag kände mig lycklig över att de kom ihåg mig. Och att de dessutom tyckte om mig (iaf Gordon). T-bane resan tog ca 15 minuter. De spenderade jag med att lyssna på Terjes Ipod. Jag har ju inte lyssnat så mycket på hans musik och det var intressant att höra lite mer av de artister han lyssnar på.

Jag kom fram i god tid till tåget och i lagom tid till kören. Sen var det tre timmar med repetitioner och ändringar av regi och sång. Komma på rörelser - få in det i sången - repetera - skriva ned - ändra... Så höll vi på i tre timmar. Uttröttande men kul. Jag fick då också meddelat att min mobil försvunnit så att Irene och Anniken kunde ta bort mitt nummer.

Jag fick skjuts in till Oslo, tog T-banan hem och spenderade den sista stunden med att se på en "Sagan om ringen" kortfilm som fans av LoTR har gjort. Jag blev förvånad över hur välgjord den var.. Men jag störde mig ju såklart på att det inte var samma skådespelare :P

Se för er själva. Ni kanske gillar den.. ;)

Idag har jag inte gjort så mycket än. Jag har duschat, städat i rummet och åt kaninerna, samt varit ned i källarförrådet och hämtat spån. Jag börjar verkligen dra mig för att gå ned dit nu.. Det är miljoner av spindelbäbisar i en stor bit i taket och på dörren. De må vara små nu.. Men jag vet att det kommer att bli så där äckligt stora i höst.... Och jag vill helst inte ha någon på mig. 

Så nu kliar det i hårbotten.. The human mind is a remarkable place.. Att man kan inbilla sig och vara så rädd för något så ofarligt.... Men men.. det är väl bara att tackla och jobba vidare med det :P

Nu ska jag ringa ned till jobbet.. Så får vi se om det blir jobb eller inte.. Tills vidare: Ha det!

//Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar