Translate

torsdag 27 september 2012

tvättning och avslappning.

Hej hej. De senaste dagarna har jag haft ledigt. Terje kom hem från jobbet och var dålig i tisdags. Jag hade lite att göra den dagen så jag hann vara hemma i någon timme efter det. Sen var det dags för sånglektion.

Det gick ganska bra. Vi håller på med "My Funny Valentine" och jag fick efter att ha gått ned en tonart, en väldigt fin kommentar om djupet i min röst. Hon sa att jag borde uppskatta värmen jag har i djupet, nästan mer än min höjd. Jag har en helt annan värme i de låga tonarterna än jag har i de höga. Det var som att det gick upp ett litet ljus för mig då. Jag har inte  tänkt på det förr.
I hemläxa ska jag öva på att få den att flyta lite mer, att tänka på vad sången handlar om så jag berättar en historie istället för sjunger den.

Efter sånglektionen promenerade jag ned till Manillusion och visade upp tattueringen för de som var där. Jag hade varit in där precis efter jag hade bokat tid för tatuering och berättat att jag skulle ta den. Så hon var nyfiken att se hur den blev. Efter det promenerade jag ned till Fretex och tog en titt, för att sen gå ned till en godisbutik som heter "Yummy Heaven". De lade ut på Facebook att de söker en som kan jobba deltid en till två gånger i veckan på dagtid och jag hade ringt och pratat med han som äger butiken, och sagt att jag skulle skicka en mail med CV. Det skulle ta lite längre tid för mig att skicka det än jag tänkt, så jag ville säga det till honom. Det slutade med att vi stod och pratade en stund.

Nästa stopp var Gimle. En jag jobbat med där skulle köpa ett gäng med PS2 spel från mig. De hade fullt upp med att förbereda för en förpremiär och jag stannade därför inte så länge.
Resten av kvällen tog jag det lugnt. Jag var oerhört sliten och less på det mesta. Droppen gick när jag upptäckte att strömkabeln till tv-boxen hade blivit mumsad på och slutat fungera. Då gav jag upp för kvällen.

Igår åkte jag ned till Storo. Jag skulle till Claes Ohlson för att inhandla lite praktiska ting. Det var bra för att jag då fick möjlighet att hömta ut nya p-piller och gå in på Gamestop. Jag fick ett presentkort på Gamestop i födelsedagspresent och hade äntligen hittat något att spendera det på. "The Secret World" - ett ganska nytt MMORPG.
Självklart hade jag köpt en del fel saker när jag kom hem.. men det går ju att byta.
Idag är det jobb igen. Jag harf rösökt att slappa de dagar jag har haft ledigt.. men jag är ändå lite anti mot att jobba igen. Det kanske har gjort susen att vara ledig? Mend et märker jag när jag kommer till jobbet.

Nu är det väl dags för frukost snart...
Ha en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar