Translate

måndag 24 september 2012

Ny vecka.

Måndag och ny vecka. Jag kommer att jobba fem dagar denna vecka. I och med att jag gör det så är jag upp i 153,5 timmar den här månaden, vilket är ganska sjukt. Har aldrig jobbat så mycket på en månad förr. Ser fram emot lönen *grin*.

Idag ska jag till frisören. Jag har inte riktigt råd, men jag har hållt på pengarna de dagar jag har varit hemma nu så jag ska unna mig det idag. Efter det är det möte på jobbet och jag jobbar 15-22.

Jag fick ett riktigt glädjande besked igårkväll. Mystery shopper hart shoppat hos mig igen och jag fick en till 100-poängare! :D Det hade jag inte väntat mig. Jag har tänkt lite på det att det kanske kunde hända igen, men hur stora odds är det att man får det två gånger på så kort tid?

Terjes syster skulle ju ha hälsat på igår.. jag städade frentetiskt innan de skulle dyka upp och klädde mig lite fint. Jag dukade fram chips, kakor och kaffe men så ringde telefonen. Hon hade sin dotter med och hon var hungrig.. Så de åkte hem istället.
Jag har gått hela veckan fån första gången jag hörde att hon skulle komma och byggde upp förväntan och glädje.Och som vanligt när jag får för mig att något absolut ska ske och det är något jag blir glad över.. Faller jag desto hårdare när det inte blir som tänkt.

Att jag inte har lärt mig att inte bygga upp förväntningar! Tack vare min ADHD så kraschar det varje gång! Lyckligtvis  har det blivit bättre än det var när jag var yngre så jag kunde fortsätta att njuta av min kväll efter en stund. Hände något sånt när jag var yngre, förstörde det hela min dag.

Igårkväll skrev också godisbutiken Yummy Heaven ut att de söker en deltidsanställd som kan jobba 1-2 dagar i veckan 11:30-17:00. Jag har funderat på att söka ett till jobb en stund. Det skulle ju vara skönt att jobba lite dagtid så jag och Terje får lite mer tid tillsammans. Men jag ska höra med jobbet först. Jag pratade med btuikschefen igår och det verkar bra.

Nu frukost och tvätt.
//Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar