Translate

lördag 22 september 2012

Ledig helg och IKEA

God morgon. Gårdagen gick ganska fort. Jag slappnade av på morgonen med TV, laptop och jag hann tillochmed städa åt kaninerna.

Jag duschade för första gången sen jag skaffade tatueringen. För att göra det, duschade jag i omgångar. Först tvättade jag håret, efter dushade jag kroppen och till sist tatueringen. Jag hann gå runt en stundutan tröja så den fick ordentligt med luft och så att salvan hann dra in lite innan jag skulle till jobbet.

Här är en nytagen bild på den.. inte den bästa vinkeln eller det bästa ljuset.. men lägger upp en till bild senare.

På jobbet var det en hyffsat lugn dag och det var rikigt härligt att åka hem och veta att jag har två dagar ledigt!

Idag har jag och Terje tänkt att åka med IKEA-bussen till Furuset och byta in några saker som vi köpte fel sist vi var där.
Jag berättade för husvärdens fru igår att vi hade köpt fel fästen och att vi behövde byta. Min huvudpoäng i det var att hon skulle veta att de skulle får tillbaka sin borr snart.. Jag tror att vi hade satt upp allt redan - och sen upptäckt att det var fel, för hon såg helt förfärad ut när jag berättade det. Efter några sekunder ändrades det totalt mär hon tog tag i mig, drog mig intill och gav mig en stor kram.

Hon sa att det absolut inte var meningen att göra mig så ledsen i tisdags och att hennes man verkligen hade blivit ledsen. Det var ju inte meningen och jag förklarade för henne varför det hade blivit som det blivit. Hon förstod mig och sa att alla har sådana dagar ibland.
Samtidigt strök hon mig på axeln med tatueringen och gick från att stryka till att klappa.. Då drog jag mig undan och berättade att jag hade tatuerat mig. Hon blev väldigt paff och undrade vad jag hade gjort  med fascination och lite förfäran i rösten. Det var ganska kul :P

Jag hoppas att vi kan klara av så mycket som möjligt idag så jag kan slappa imorgon, för då kommer Terjes syster med följe hit till oslo och hälsar på. Det ska bli kul att se henne igen.

Nu blir det frukost och sen IKEA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar