Translate

tisdag 18 september 2012

Weary day off.

 
Hejsan. Igår hade jag mest lust att ligga i sängen helsa dagen, men jag behövde åka till Økern för att köpa kaninströ. Det var motvilligt och utan frukost jag gav mig iväg med min lilla tralla. Jag bestämde mig för att köpa tre 20L säckar och jag behövde också hämta ut ett par arbetsbyxor hos Uniformpartner..

Det var tyvärr lite längre till Uniformpartner från Gjesti än vad jag planerat... så när jag väl var framme, hade jag blivit ordentligt sliten och hungrig. Så sliten att på vägen tillbaka till Storo, tog jag fel t-bana och åkte nästan tillbaka dit jag kom ifrån när jag skulle byta..

Vi håller ju på att fixa här hemma och jag vill förbi Storo för att se efter lite saker. Där kunde jag lyckligtvis nog sätta ifrån mig trallan och gå runt fritt. Det första jag gjorde var att köpa en proteinsmoothie och en nötboll. Det gjorde susen och jag fick ny energi! Jag gick runt där i någon timme och åkte därifrån med en gardinstång, nya gardiner och lite annat smått och gott.. Tyvärr betydde det ca 1200 kr till borta idag. Jag börjar blir orolig för hur jag ska klara mig denna månad, det har gått lite mer pengar än tänkt, och ännu mer kommer det att gå.

När jag sen kom hem och skulle laga mig lite mat lät jag dörren vara öppen.. Då tittade husvärden in och indrade hur det gick med ommöbleringen då vi har lånat en borr av honom.. Det slutade med en diskussion om de vägghyllor vi köpt och om att han inte ville att vi skulle sätta upp dem. han försökte förklara för mig att det fanns andra alternativer, att det fanns några hyllor man kunde sätta upp i samband med skrivbordet..
då jag försökte förstå vad han sa och se framför mig vad han menade, klickade det helt i huvudet. I mit slitna, hungriga tillstånd blev det för mycket. Jag bröt ihop och började gråta. Väldigt pinsamt egentligen, men jag klarade bara inte av att hantera ett sådan besked om en sån sak som jag ser fram emot att genomföra och försöka argumentera emot. Han sa då att vi kanske skulle prata om det när jag mådde lite bättre och att han kunde prata med Terje när han kom hem.

Jag låste dörren, fällde ned persiennen och satte mig och grät! Ville verkigen prata med Terje, men när jag ringde kom jag till mobilsvar, vilket gjorde mig ännu mer förtvivlad.. Jag lyckades efter en stund att ta mig samman och  äta min mat som hade blivit färdig och lyckades t.o.m att få upp gardinstången jag hade köpt över rullgardinen jag fått upp tidigare, plus gardinerna jag hade köpt...
Terje kom hem en halvtimme efter och pratade med vår husvärd.
När han kom tillbaka så sa Terje att jag nog hade skrämt vår husvärd lite, men att han bad om ursäkt för att ha tagit upp det vid ett dåligt tillfälle. Och det förstår jag.

Men efter ca en och en halv timme kom ett meddelande som sa att vi fick tillåtelse till att sätta upp hyllorna iallafall. Jag gick totalt 13500 steg idag. Jag var sliten resten av dagen och somnade tidigt.

Idag har jag fått mitt paket från eleven! Jag har satt det på delbetalning, så de pengarna behöver jag inte oroa mig för förrän nästa månad. :) Jag börjar jobba vid tre och skal sen jobba till kl 23:30. Har än så länge spenderat min morgon i sängen, surfandes på nätet och tittandes på tv. Har oljat in och tagit han om mina nagelband för första gången också. Känns härligt!

En dag till tatuering.

Kanke dags för frukost?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar