Translate

måndag 17 september 2012

Ledig dag.

Hejsan. Äntligen har jag en ledig dag.

Det är skönt att sitta i sängen med laptopen igen och veta att jag har hela dagen till att göra saker som jag vill göra.

Jag och Terje var till Ikea på lördag förmiddag och införskaffade ett nytt databord, en ny garderob, nya vägghyller och lite smått och gott som piffar upp lägenheten. Jag var otroligt trött och seg. Det plus att Terje hatar att gå på Ikea och att han vill att det ska gå så fort som möjligt bidrog till ett litet utbrott. men efter det gick det bättre. Vi körde fel på vägen hem, vilket bidrog att det tog längre tid än planerat.
Jag hann lagom hjälpa Terje att lasta ur innan jag skulle till jobbet. Dagen flöt på ganska fort, även om jag var matt hela dagen.

Igår började jag kl 11! När man oftast jobbar kväll så brukar man inte komma ur sängen förrän vid den tiden och nu klev jag upp 8:30! Men jag fick sminkat mig ordentligt och kom till jobbet i tid. orsaken till att jag skulle jobba så tidigt var för att det skulle vara ett evenemang och de behövde någon som öppnade..

Jag var väldigt förvirrad ett tag, då jag inte hade någon som helst aning om när det skulle börja eller om jag behövde vara där. Efter flera dagar med plötsligt jobb och inte sovit så bra som jag borde, blev det ett litet breakdown när jag fick kontakt med Milla på FB. Resten av dagen gick ok. jag fick gjort några vaskeoppgaver och jag höll igång. När det väl var dags att åka hem kl 19, kunde jag enkelt ha jobbat en timme till! :)

Jag kände mig trött, men när jag kom hem, fixade jag och Terje datahörnan och när vi lade oss för att sova, kunde jag inte sova. Huvudet var fullt av tankar och ideer för lägenheten. Vi behöver panelgardiner till datahörnan, nu när sängen står på en annan plats, behöver vi panelgardiner där också då de vi har nu är för långa och jag skulle väldigt gärna vilja skaffa ett nytt överdrag till soffan.. Men de säljs inte längre och då måste jag specialbeställa från en engelsk sida vilket kommer att gå på lite över 2000,-. Jag har också väldigt lust på att köpa en ny kaninbur till kaninerna. En trevånings med stegar mellan varje. men det säljs inte här och jag har inte hittat den någon annan stans heller.


Får ta ett steg i taget. :)

som jag sa häromdagen skulle jag troligen beställa den ghd-tången - vilket jag nu har gjort! Ser såå fram emot att den kommer!

En dag kvar till tatuering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar