Translate

fredag 14 september 2012

Löningsdag och och

Godmorgon!

Efter mitt inlägg igår, var jag fortfarande inställd på att gå på Fretex innan jobbet. Jag hittade två fynd. Ett par svarta skinnstövlar med foder och sidensnören för 198 kr och en vit klänning för 98 kr.
Jag hade inte så mycket tid och provade därför inte klänningen. Men jag så framför mig att den skulle vara söt. Vilket den var när jag fick prova den efter jobbet. :)

Jag jobbade ju igår. När de ringde hade jag absolut ingen lust att jobba, men när jag kom dit och såg att jag skulle jobba med en god kollega från Saga så blev humöret bättre. Det var en väldigt lugn dag och jag tog varuleverans.
Känslan av att vara sliten höll dock i sig under dagen. Så när det började närma sig  hemresa var jag väldigt trött. Men det hade varit en bra dag överlag.

Efter mycket om och men så tackade jag ja till att jobba idag också. Och även om det hade varit skönt att ha ledigt så ser jag faktiskt fram emot att jobba. Kanske för att det är så trevligt på jobbet! :D

Idag har jag fått lön. Jag sitter mycket och drömmer om att köpa saker som jag vill ha. Jag önskar mig bl.a. en GHD-plattång från Eleven. Jag har ganska platt hår och jag Älskar hollywood a la 50's lockar. Jag har inte lyckats få ordentliga lockar på många år så det skulle vara kul att ha något som kan ge snygga lockar, men samtidigt kan platta ut och kontrollera håret. Detta är väl mitt största önskemål just nu.

Jag har tittat på den många gånger nu, men har inte helt kunnat ta ett beslut. Men känner jag mig själv rätt, så kommer den att dimpa ned i brevlådan om inte alltför länge. Jag är alltid sån när det gäller skaer jag vill köpa, men som kostar lite. Jag vill inte riktigt spendera så mycket pengar, men vill ändå ha den. Det brukar gå några månader med hatkärlek och mycket gluttande innan det oftast slutar med att jag köper den/det jag vill ha.

Tack vare min vän Dina och hennes nagellacksblogg så har jag blivit väldigt inspirerad till att ta hand om mina naglar. jag har inte så många  nagellack, så därför önskar jag också att köpa några basisnagellack som jag kan använda några gånger i veckan. Det finns så otroligt häftiga manikyrer!
Kolla bara in denna som Dina gjort:



Jag har hittat ett komplement till mina bröllopssmycken på Etsy.com som jag tänker beställa när jag har fått mit Visakort, jag har haft lite kortproblem med banken, så jag fick ett annat kort än det jag har fhaft tidigare när mitt gamla kort blev ogiltigt.

Nu är det 5  dagar till min tatuering.. Spännande!!

Ja, nu är det tv och sen frukost kankse..







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar