Translate

torsdag 13 september 2012

Hösten är här.

Hejsan på er som finner vägen hit. Sommaren har nu gått. Här i Norge har det varit en rätt kylig sommar med en del regn. Men även om kylan inte riktigt har velat lämna sommaren så har solen varit framme och värmt på.

Jag har inte gjort något speciellt i sommar. Jag har jobbat under nästan hela sommaren. Det har varit varierat mycket jobb. Året började segt på filmfronten så besöksantalet höll sig nede fram till i juni, då Ice Age 4 kom. Det blev årets första hit. Men det som var startskottet på Klingenberg var den nya Batman filmen.. Under loppet av fyra veckor blev den utsåld på nästan alla kvällsföreställningar! Det var helt sjukt! Men väldigt härligt med mycket rörelse.

I maj friade jag ju till Terje på hans födelsedag, så lite bröllopsplanering har det varit. Jag var med Milla till en brudsalong i början av sommaren och hittade en klänning som jag förälskade mig i. Den var på rea då och skulle kosta lite under 10.000, vilket jag inte ansåg vara dyrt. Det finns ju klänningar som kostar upp mot 20.000. Jag var beredd att betala det.
Det första vi hade pratat om när jag friade var just hur dyrt det fort kan bli. Vi höll båda med om att det är praktiskt att köpa sånt som man kan använda flera gånger. Av den orsaken beslöt jag mig för att hitta en annan som jag kan använda fler gånger. Jag hittade den på Midnight Collection "aka Miss Paris", som jag jobbade på förra året. Fick därför lite bättre pris också!

I Juli hade jag två veckors semester. jag gick länge och trodde att jag inte skulle få semester och att jag gick på standby ifall de behövde mig på jobbet. det visade sig att det var ett stort misförstånd från min sida. Men då var det lite försent att åka till sverige. så jag spenderade min semester här i Oslo. Firade min födelsedag och var på Photoshoot i Tangen.

Nu är vi i september. Höstkylan har kommit, löven har börjat falla från träna och mörkret kommer tidigare varje kväll. Jag har äntligen bokat tid för min första tatuering, som kommer att äga rum om en vecka. Vi har möblerat om och tänker åka till Ikea för att köpa lite hyllor och annat för att piffa upp här hemma. Jag hade ledigt igår och trodde jag skulle få ha ledigt fram till lördag, men nu rinde dem just från jobbet och frågade om jag kan jobba ikväll och imorgon. Jag fick lov att tänka på det så jag ska höra med Terje.. Jag har lust att vara med till Ikea och annars får vi inte gjort något tillsammans denna vecka.

Det är det negativa med att jag jobbar deltid. Men annars trivs jag med det.
Jag ligger nu i sängen, ser på tv och dricker te. Jag tänkte åka till Fretex och titta lite..Nu när det ev. blir jobb, får vi se vad det blir...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar