Translate

måndag 1 oktober 2012

Jobba och sova.

Ja, det var fyra dagar sedan jag skrev.. Jag har mest jobbat och sovit, och varit förvirrad. Ändå har jag känt mig ganska sliten i kroppen.
 I torsdags när jag kom till jobbet så fick jag för mig att det var måndag.. så jag frågade min chef om han hade haft en bra helg.
Jag insåg ju att det var fel sekunden jag fick hans reaktion. Han såg lite förvånad ut först, sen log han lite och sa att det ju var torsdag, men frågade lite ironiskt om jag hade haft en bra helg.. Det var lite pinsamt men jag förstod det lite roliga i det hela. Dagen gick bra på jobbet. Jag gjorde rutiner och jobbade i lite långsamt tempo.


På fredagen hade Terje gett besked om att han skulle ut på fest på kvällen. Det är inte så ofta han går ut och det är därför kul att han gör det.. men jag blir alltid lite orolig och lite, man kan kaske säga avundsjuk. Jag började med en gång att tänka "Urs, då kommer jag hem till en lägenhet utan Terje".
Jobbdagen gick i samma tempo som tordsdagen.
När jag sen hade slutat, funderade jag på vad jag skulle hitta på. Det slutade med att jag hälsade på Milla i deras nya lägenhet. Väldigt fin lägenhet. Inte så stor, men med väldigt hög takhöjd som gör att det känns stor. När jag kom och såg på kalendern åp nätet, såg jag Heikkis födelsedagsfest. Jag var nu övertygad om att det var lördag och att jag hade missat den. Vilket gjorde mig otroligt besviken. Jag försökte då ringa Heikki för att säga grattis och för att be om ursäkt för att jag totalglömt festen. Jag skrev sen ut min frustrering på fb och fick kommentar om att det var fel dag..

Självklart!

Jag blev lättad, men samtidigt bekymrad för mig själv. Är jag verkligen så utarbetad att jag tappat greppet om realiteten?

"Confusion Reigns" av Anjalec på Deviantart.com

Jag åkte hem vid 12-tiden och satt uppe till 2. Terje hade ringt lite tidigare på kvällen. De spelade drickspel och han lät som att han hade det väldigt kul.
Terje har alltid varit sparsam med drickandet när vi har varit ute och han är den som gärna sitter hemma, som inte släpper sig helt lös alla gånger ute. Så när jag faktist hörde att han var onykter så reagerade jag. Jag funderade på vad som gjorde att han kunde släppa så lös ikväll och började generellt övertänka allt.. Så jag blev stressad, nervös och orolig.

Jag somnade iallafall. Men kl 4-5 ramlade Terje in. Kraschade med massor och trampade i en skål med vatten. Jag märkte med en gång att han var väldigt full. Men jag skred in i handling. Tog en handduk och lade på golvet och sa åt Terje i lugn ton att gå och lägga sig.. Efter tidigare pojkvänners stormfylla med spyor, magkramper och allmänna ociviliserat beteende. Jag var därmed oerhört stressad och visste inte vad jag skulle vänta..
Jag fick honom i säng men han pratade.. och han pratade.. och han pratade. Jag hade fått en konstig huvudvärk under kvällen och skulle jobba dagen efter så jag dick nog. Så efter en snäsning om att han borde hålla käft - somnade han efter tre sekunder.
Han väckte mig en gång till under natten och sen vaknade jag av mig själv ca 10:20. Fortfarande med huvudvärk. Terje mådde som han hade druckit. Och efter jag berättat om hans beteende när han kom hem.. bad han om ursäkt, samt berättade att han inte mindes det.

På vägen till jobbet köpte jag en blomma till Heikki. Det tog lite lång tid och när jag kom till Klingenberg, hittade jag inte mitt nyckelkort.. Fick springa till Saga och låna ett. Jag hade i min förvirring kvällen före glömt mitt nyckelkort på personaltoaletten. Jobbdagen gick långsam och ansträngd. En stund hade jag svårigheter med att hålla mig stående. Jag trodde att jag skulle komma till Heikki och kollapsa. :P
 När jag slutat, bytte jag om och spatserande runt i mina stiletter. Min sjef blev tydligen imponerad över min gång i dem, vilket jag tyckte var kul. Jag fick också med mig en popcornask.

Den visade sig vara en god konversationsstartare. Massvis av folk och god stämning. Jag orkade två timmar, sen åkte jag hem.

"Popcorn" av shuffler på Deviantart.com

Igår sov jag länge. Jag hade inte tid till så mycket annat än dusch, smink och packning för jobbet. Och på jobbet så tog jag det ganska långsamt igen. Hann med en del rutiner och det gick bra i kassan.  Över lag en bra dag.
Idag har jag min sista jobbdag innan jag har tre dagar ledigt. Och min förvirring höll precis på att slå till igen. Jag tittade på klockan och tänkte att jag är sent ute, då jag för ett ögonblick tänkte att det fortfarande är helg och att jag då börjar kl 14...

Suck.. detta är slitsamt.. Hoppas det släpper snart.

Nu: Frukost!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar