Translate

onsdag 3 oktober 2012

Första lediga dag.

Hej hej. Igår hade jag min första lediga dag av tre. Som vanligt när jag får ledigt, så hade jag en del saker som behövde göras. Jag dammsög lägenheten, storstädade åt kaninerna och plockade lite för att sen åka ned till Storo och byta sakerna jag hade köpt fel.

När jag kom hem så fixade jag mat och bytte nätverkssladdar så jag och Terje får bäst möjlig förbindelse med det trådlösa nätverket. När jag sen satte mig vid datorn och tänkte surfa lite beslöt sig mitt trogna tangentbord som jag har haft i sex år eller något sånt - att ge upp. Det har betett sig väldigt underligt på sistone. Det är som att något glappat inni tangentbordet, som orsakat att det inte kunnat koppla till PC'n ordentligt men som har löst sig bara jag kopplat ut och in det igen. Men denna gång hjälpte det inte.
Den stod och blinkade, kopplades till och i andra sekunden kopplades ur. Jag blev sååå frustrerad!

Error 1 av fie008 på Deviantart.com

Eftersom jag nu har ledigt så hade jag sett fram emot att spela lite "Secret World" och nu när jag först hade möjlighet, gick det inte. Det var typiskt.
Terje kom hem och fick med en gång höra min frustration :P. Jag hade ringt Øyvind för att höra att han hade ett extra tangentbord liggandes och fick gå ut ännu en gång för att hämta det. Men när jag hade hämtat det gamla Dell tangentbordet som t.o.m hade sån gammal kontakt, och stoppade in det i PC'n - hände ingenting.
Till slut gav jag upp och insåg att ajg inte skulle få spela förrän jag skaffat ett nytt. Så jag pallrade mig ned till Storo en gång till och gick till Teknikmagasinet för att de hade flest att välja mellan. När jag hade stått där i 30 minuter och bestämt mig för ett, upptäckte han att de inte hade det inne.. Av ren frustration och trötthet gick jag till Spaceworld och köpte det där, även om jag kunde ha sparat en hundralapp om jag hade gått två trappor upp.

Till slut fick jag äntligen några timmars spelande och så fick jag se reprisen på X-faktor där jag fick se härliga Ellie gå vidare! Grattis så mycket!

Gruppen J.E.M på X Faktor Sverige.


 Inatt sov jag gott. Och vaknade för en stund sedan av att det ringde från jobbet. Han frågade om jag kunde jobba idag - jag sa nej, då började han prata om de eventuellt behövde någon imorgon - jag sa åter igen att jag inte kunde. Då sa han ok och sa åt mig att fortsätta sova.
När jag lagt på - så var det otroligt skönt! Jag kände inget dåligt samvete för att jag sagt nej! Det måste vara första gången. Men som min sjef uttryckte det så "har jag ju ställt upp som en arbetshäst i flera veckor nu". Och det vet jag - därför känner jag mig förtjänt dessa lediga dagarna nu. :)

Idag ska jag slappa så mycket som möjligt. Hoppas att ni också har en fin tisdag!
Kraaaam!//Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar