Translate

lördag 6 oktober 2012

Paranoja och sysslor.

Jag njöt av mina två sista lediga dagar. På fredagen stack Terje till jobbet som vanligt, men gav mig väldigt mycket gos innan han gick då han helst hade velat ligga kvar i sängen med mig. Jag tröstade honom med att det bara var en dag så skulle vi få all tid vi vill ha.

På  jobbet var det enormt stressigt. Filmfestival och ny film i storsalen. Men jag åkte hem med känslan av att jag gjort en bra insats för dagen.

Jag har i några dagar noterat att det har varit en kanin som har nyst en del.. Idag har jag fått reda på att det är Mina som nyser. Hon fick en nysattack idag och när jag tog upp henne i famnen var hon alldeles snorig.. Stackarn... Det var inte så länge sedan hon var sjuk och fick medicin. Jag blir som vanligt väldigt nojig och hoppas att hon blir bättre snart. Jag har gett henne vitamintillskott och kärlek idag. Hon har t.o.m fått en vindruva eller två.
Vi får se om hon blir bättre, annars får det väl bli ett besök till veterinären igen..

Sniffles av wtfraven på Deviantart.com


Idag har jag och Terje tagit det lugnt. Vi har mest suttit vid datorerna, men har också fått med oss en promenad. Och jag fick se reprisen av gårdagens livesändning av X-faktor där Elli och J.E.M gick vidare! :) Det är väldigt spännande att följa med faktiskt. Inte för att jag och Elli känner varandra så bra.. Men om hon vinner är det väldigt kul att veta att det är någon man känner lite. :P Se hennes och gruppens framträdande HÄR.

Jag har faktiskt ett eget projekt när det gäller sång. Mer än så säger jag inte, men det kommer att bli otroligt pirrigt!

Mamma har fyllt år idag. Så jag och Terje ringde och sjöng norska födelsedagssången för henne. Hon blev både överraskad och glad. Det var skönt att prata med henne igen.. det var en stund sedan sist och jag tänker en hel del på min mamma. Jag undrar hur hon har det och hur det går. Det går rätt länge mellan våra samtal ibland.

Nojjan med tatueringen har inte gått över än heller. Den har börjat klia mycket mer nu och är fortfarande väldigt nervös för allt för mycket kontakt med den. När det kommer tryck på den så börjar den klia också, och jag drar mig fortfarande för att komma igång med träningen. Även om det nog är rätt säkert att svettas nu. Jag har läst på om det på internet också och de flesta skriver att man kan träna nästan samma dag som man har tatuerat sig. Så nu är det bara mitt huvud som sätter käppar i hjulet för mig på den fronten. Kanske den läker ordentligt nu, eftersom det kliar så.. jag har ganska dåligt läkekött, så den kanske tar lite längre tid på sig.

Imorgon är det jobb igen. Jag gör allt jag kan för att leva för stunden. Jag har kommit på mig själv att tänka alldeles för mycket på jobbet. Bara jag tänker på att jobba, spänner jag mig och blir stressad. Min hjärna är nästan alltid för överaktiv. Det är ju inte så konstigt att jag blir sliten och matt om jag konstant spänner mig och blir stressad för att jag tänker på saker jag inte behöver tänka på. Det är jättesvårt att stänga av tankarna. Jag försöker lite då och då, men tystnaded och realiteten brukar vara i max 15 sekunder.. Måste öva på det.

Meditation av Thinking-Silence på Deviantart.com

Nu blir det lite tv innan det är dags att sova. Sov gott alla där ute!
//Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar