Translate

söndag 21 oktober 2012

semestervecka.

God kväll alla nattugglor!

Det var fem dagar sedan jag skrev. Jag har ärligt talat inte gjort så mycket. I tisdags gick jag runt på stan en del och tittade i butiker.. Jag tänker fortfarande på den kommade alla helgons natt (Halloween).. Men har inte kommit fram till något konkret och får nog göra något av det jag redan har här hemma. Kom hem och var trött och sliten.. Lustigt att man kan bli så sliten av att gå på stan. :P

I onsdags mötte jag Milla för en fika och gick sedan runt på stan igen. Jag mötte upp Dina på Fridays vid 17-tiden. Hon bjöd mig på middag och sedan gick vi och såg "Hope Springs". Det är Meryl Streeps nya film. Hon och Tommy Lee Jones spelar ett gift par som varit gifta i 30 år. Tyvärr har äktenskapet blivit som det lätt blir - dammigt och stelt, så hon tar ett beslut och bokar dem en veckas äktenskapsrådgivning hos en känd rådgivare i en liten stad som heter just "Hope Springs".
Han följer motvilligt med och det händer både det ena och det andra. Filmen är full av humor och känslor. Meryl streep spelar oväntat en karaktär som är skör, osäker och rädd - men samtidigt med inslag av de självsäkra karaktärer hon brukar spela. Men hon gör det otroligt bra. En del kan kalla detta för en "pansjisfilm", andra en lite mer tjejig film. Men jag tycker att denna ska ses av alla. Den är varm, upplyftande och en riktig "Feelgood film".

Det var trist att säga hejdå. Dina flyttar ju till England om några veckor och jag vet inte om jag kommer att träffa henne något mer innan hon flyttar.

I torsdags var planen - Sjukhus, hem, Manillusions kundkväll. Jag var jag till sjukhuset till, vad jag trodde var min läkartid. Det visade sig att jag var en dag för tidigt men fick lämna blodprov och urinprov till nästa dag. När jag kom hem fick jag ge upp min ide om att åka på Manillusions kundkväll. Terjes mamma hade bestämt sig för att komma på en överraskningsvisit och lägenheten som ut som första världskriget.. Jag blev väldigt uppgiven och irriterad för jag länge har sett fram emot att kunna åka på Manillusions kundkväll. De senaste gångerna har jag jobbat, och nu när jag hade semester så tänkte jag,- "YES! jag kan!"..
Jag har inte träffat Terjes mamma på länge dock och vet inte när jag kommer och träffa henne nästa gång. så det var kul att träffa henne ändå.

I fredags var jag till min riktiga första årliga hälsokoll på sjukhuset. De flesta proverna hade blivit klara och till min glada överraskning så hade jag en annan läkare den här gången. Han klämde, kände, lyssnade, frågade och konstaterade att allt såg väldigt bra ut. Alla värden var normala nu och jag blev otroligt glad över det beskedet! Nu är det ett år till nästa gång!
På eftermiddagen var vi till Iren och Øyvind på middag. Det blev t.o.m X-faktor final tillsammans, plus lite Mario Party. Väldigt trevligt att ha en social kväll med dem igen. det var ett tag sedan. Vi gick hem vid 23-tiden trötta, mätta och glada.. jag var tyvärr ganska tjafsig denna dag, vilket minskade trivselfaktorn men det var över lag en bra dag.

Lördag - Otroligt seg dag! Varken jag eller Terje var på särskilt bra humör. Resultat = Tjafs, osäkerhet, ledsamhet och förvirring från min sida. Ibland när jag är trött är det som att hjärnan inte funkar. Jag hör saker som sägs, men jag kan liksom inte bearbeta det ordentligt vilket gör att jag reagerar helt fel eller förstorar upp saker.. som tur var blev det bättre mot kvällen och vi kunde avsluta dagen på ett mysigt sätt.

Idag har vi inte riktigt heller gjort något vettigt, men den har flytit på bra. Jag vaknade av en skum dröm om ett hotell där ett rum drabbades av fishy människor.. De mördade folk där inne. Rummet var som en mindre lägenhet och et av de små rummen var mest drabbat. Där stod det en säng och väggarna var täckta av en hinna som bestod av gammalt blod, hjärnsubstans och annat.. Mitt i alltihop visade jag någon runt där och träffade på min chef från Klingenberg..

Igår drömde jag om en grotta, där det fanns gamla maskiner och reliker från Nazi-epoken.. Plötsligt råkade jag visa en person dessa, som visade sig vara en nazistledare. Han hämtade en hel arme med nazister och det blev invasion. Bara i grottan då. I grottan fanns också ett gammalt järnvägsspår med en gammal tågvagn på. Jag städade och tvättade en toalett i den vagnen. Samtidigt hade nazisterna blivit serverade en grön soppa av något slag. Efter de ätit av soppan svullnade deras magar upp som ballonger och de började spy på toaletten jag hade städat. De spydde så mycket att det började välla upp från en golvbrunn en bit bort från toan. Jag blev förtvivlad och frågade om de inte kunde gå ut och spy, så jag slapp städa toaletten på nytt.. Då dök min chef från Klingenberg upp igen och sa,- "Men att städa är ju det ni fruntimmer gör bäst.". Jag vaknade upp av att jag protesterade till terje.

Undrar vad som bidragit till dessa knasiga drömmar.. Och vad de betyder..

Annars har jag varit ute och joggat. Hade en väldigt bra joggingtur idag. Och jag har lagat mat - Mumsig mat! Det blev en riktigt lyckad köttfärsås. Och spelat secret World har jag också. Resten av kvällen faktiskt.

Imorgon ska jag upp tidigt. Det är dags för en Kielbåttur med jobbet! Det ska bli spännande! Men nu ska jag sova så jag kommer upp imorgon. Godnatt på er! Ses när jag kommer tillbaka antagligen.

/Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar