Translate

tisdag 16 oktober 2012

Semesterstart.

Japp, andra dagen på semestern. Semestern började rätt så skakigt. Jag kom hem på kvällen efter jobbet och satte mig vid datorn med Cola och choklad. Jag tänkte ladda ned Goks Fashion Fix och Terje fick ett anfall. Han fick mig att känna mig ointellektuell och dum för att jag inte tittar på så mycket annat än lätsamma och ytliga program.

Goks Fashion Fix är ett program som leds av en världskänd stylist som heter Gok Wan. Poänget med programmet är att visa att kläder från kjedjebutiker kan se minst lika bra som designerkläder. Han går också igenom vad man ska tänka på för sin egen kroppsform. I varje program har han också en catwalkduell med en stylist som bara skapar looks med designerkläder.
Han kjöper också tillbehör i hobbybutiker som ham piffar upp gamla kläder med. det tycker jag är mest intressant att titta på. han anväder saker på sätt man aldrig hade tänkt på. Han har tre program: Gok's Fashion Fix, Gok's Clothes Roadshow och Gok Wan: How to Look good naked.

Kolla in detta exempel nedan: (klickbar länk)

Jag blev iallafall otroligt kränkt och sårad. Men han sa inget mer, inte ens såg på mig så till slut tog jag med mig telefonen och gick ut i regnet. På vägen beslöt jag mig för att svara andra gången han ringde och fick reda på att han varit lite orolig för lite saker hela veckan och att det råkat gå ut över mig. Jag spenderade natten hos en vän och mötte upp Terje vid Storo när han skulle till jobbet. han bad om ursäkt och jag märkte att han hade väldigt dåligt samvete.
För mig var det lugnt igen. Så gårdagen spenderade jag på att göra det fint här hemma och göra saker som kanske kunde pigga upp Terje. Jag köpte blommor och lagade makaronilåda med sallad till han kom hem. Han blev gladare så det var vällyckat. :)

Jag fick lön igår och fick ca 2.500 mer än jag skulle ha fått tack vare avslutade löneförhandlingar med facket. Det är skönt och  jag har en del jag vill köpa.. Men redan oroar jag mig för nästa lön. Med en veckas ledighet kan lönen bli ganska fjuttig nästa månad. Jag har fortfarande lust att beställa den pulsklockan som tillhör mitt träningsprogram på telefonen. Det är ju snart Halloween också och jag har lust att klä ut mig till något.

halloweenplans av DawnElaineDarkwood på Deviantart.com

Idag tänker jag ta en joggingtur och jag har sånglektion. Än så länge ligger jag i sängen och ser på tv. Det är väl dags för frukost snart :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar