Translate

söndag 14 oktober 2012

Skor och analkande vinter.

God morgon. Mitt förra inlägg handlade som ni kanske förstod om känslan ute och joggar. Det känns skönt att ha kommit igång igen och det gick mycket bättre än jag hade förväntat.. På jobbet har jag känt av att jag börjat träna igen. :D

Det har gått bra på jobbet också. Film Fra Sør är inne på sista helgen nu, vilket är ganska skönt för alla tror jag. Det är kul med festival, men det är en sånn speciell festival att det för med sig en hel del utmaningar både på tekniska sidan och kundservice sidan. Men över lag har det gått bra.

I fredags hade jag ledigt. Vi hade planerat in att äta middag med Iren och Øyvind på kvällen och jag hade lite att syssla med tidigare på dagen. Jag hade råkat ta med mig jobbtelefonen hem och var tvungen att ta en tur ned för att lämna tillbaka den. På vägen stannade jag till vid postkontoret och hämtade ut ett paket. Jag hade äntligen fått de skorna jag väntat på i sex veckor!

 Snygga eller hur? Jag är faktiskt nöjd med dem. De är lite mörkare än bröllopsklänningen, men det kommer att funka. Nu gäller det bara att jag går in dem ordentligt. :P Nu gäller det bara att fixa smycken och strumpor, och fundera ut hur hår och smink ska vara såklart! :)

Det blev tyvärr ingen middag. Deras dotter blev sjuk så jag spenderade kvällen med popcorn och X-faktor. Där fick jag se Ellis grupp gå vidare, vilket var kul.

Vintern är analkandes. Idag har det faktiskt snöat för första gången! Det var mest regn, men jag drömde om snö och jag längtar lite till vintern nu. Jag känner vinterkänslan. Det har jag gjort en stund nu. När jag var ute och joggade med frostbelagda gator och när jag såg en hinna av is i den vattenfyllda kaninburen på baksidan. Alla säsonger har sin charm. Vintern kan vara otroligt vacker. Med glittrande mark och frisk, uppiggande kall luft.

Idag är det jobb igen. Sista dagen innan en veckas ledighet! Skulle ha varit kul att kanske åka till Sverige eller nåt sånt.. men jag tror det blir en vecka med planering inför Halloween, shopping och avslappning. Jag ska se en film med Dina på torsdag, men annars har jag inte några speciella planer.
Det är väl dags att kliva upp snart. Ser fram emot dagen och ser det som ett bra tecken när dröm och verklighet  visar samma sak! <3>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar