Translate

söndag 4 november 2012

Catching up.

God morgon! Det var ett tag sedan nu. Jag har inte gjort så mycket annat än att jobba. Sedan vi den nya Bondfilmen. men hade preimär har det varit en explosion med besök. Den har varit utsåld på alla kvällsföreställningar varje kväll i över en vecka nu. Det har bidragit till en hel del att göra och jag har jobbat över nästan varje dag i en vecka nu
Men det är kul. Tiden går fort och min ADHD brukar kicka in när det har varit ett bra rush så jag blir på gott humör.

Kiel turen var kul. Jag var social med många, lärde mig nya saker om mina kollegor och hade nya upplevelser. Det var min första gång på ett sånt stort skepp och jag har bara sett några bilder förut. När jag kom in i skeppet, var det som att kliva in i en helt annan värld! Det var så lyxigt och stort!
Jag delade lugar med en från Saga som jag jobbat några ågnger med men inte kände. Det var väldigt trevligt att lära känna henne lite bättre.

Vi gick på buffe på vägen över. Buffeen var något helt annat än den vi åt på Köpenhamnsbåten. Det var av en helt annan kvalité! Jag åt kanske 5-6 portioner, men i små mängder. Det var perfekt uttänkt för när jag var färdig med desserten, var jag mätt.
På kvällen var det fest. Jag dansade i flera timmar! Jag och några kollegor skapade en form av ringdans på nattklubben. Det stod ett podium på dansgolvet och vi turades om en och en att hoppa upp och köra några moves. Vi lyckade t.o.m att dra med några andra ibland.

I Kiel åt vi frukost på en lokal krog. Bacon och ägg med mjölk för min del och efter det blev det lite shopping. Det fanns en enormt billig skobutik där som också var stooor. Där spenderade jag mest tid. Tyvärr bröt jag ihop när jag kom på båten igen.. Jag och min lugarkompis missade varandra på vägen tillbaka så jag sprang allt jag hade i ca två km då jag var livrädd att båten skulle åka utan mig.
På vägen tillbaka åt vi på en italiensk restaurant längs med "gågatan". Jag satt med några manliga kollegor från saga som jag inte pratar så mycket med annars. Och sen blev det party igen.


 Nu räknar jag ned till mammas besök. samtidigt har jag försökt jobba så mycket som möjligt egentligen. Efter helgen mamma är här har jag tagit ut en veckas semester. Jag har fått ett nytt jobb på en godisbutik som heter Yummy Heaven, men bokade upp mig i tre veckor innan jag fick beskedet och kan därför inte börja förrän om någon vecka. Det kommer att vara dagtid, vilket kommer att vara en fin omväxling till kvällsjobbet på bion.

De ringde idag och frågade om jag kunde jobba då det är folk som blivit sjuka på Klingenberg. Jag tackade nej. Jag har jobbat några helger nu igen, så jag vill gärna umgås med Terje idag. Jag har dessutom som sagt jobbat över de sista dagarna. Jag hade kunnat tjäna extra idag, och har en fridag på tisdag. Men jag hoppas att dem hittar någon.

Jag oroar mig alltid för pengar.. Om jag ska tjäna tillräckligt, eller om jag måste leva snålt.. Hatar det lite.. Men vad kan man göra. Jag relaterar alltid till då jag inte hade något jobb och levde på 8000 i månaden. Det sätter allt i perspektiv. Även om jag då också hade färre fasta utgifter i månaden.
Nu har jag legat i sänge länge nog. Nu är det dags för frukost. sen får vi se vad jag gör.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar