Translate

måndag 26 november 2012

Virrvarr

Goddag på er.

Den senaste veckan har gått fort. Jag har tänkt att skriva flera gånger men det har inte blivit av.. Jag jobbade månd-torsd förra veckan. Två dagar på godisbutiken och två dagar på biografen. Dagarna gick fort. På godisbutiken klädde jag mig i en outfit som påminde om en belkisk landtjej. Jag fikck fina kommentarer från både kunderna och från kollegor.

Det var kul. På tosdagen frågade jag om det var något speciellt som skulle göras. Han sa att torsdagar gick ut på att fylla på så fullt som möjligt i förberedning för helgen - och så gjorde jag. Jag stod och gick i fyra timmar utan att jag märkte det.. sen började det värka i fötterna och det gick lite långsammare. Men jag höll fortfarande igång. Jag satsade på att göra allt i lagom tempo, men det visade sig att det var mycket att göra och jag blev rädd att jag inte skulle hinna klart innan arbetsdagen var slut. men jag blev färdig med lösgodiset och fick t.o.m förberett en lista till den som kom efter mig på saker som saknades.

Jag var väldigt sliten när jag åkte hem och hade en känsla av osäkerhet då jag var rädd att jag inte gjort tillräckligt. Min chef hade inte reagerat nämnvärt eller gett mig någon feedback på hur det gick..

På fredagen tog jag det lugnt. På em ringde chefen från godisbutiken. Jag blev orolig igen och tänkte att det var något jag hade glömt.. Han började med att säga -:"Du, det gick visst lite fort igår." "Åh nej", tänkte jag. det var något jag gjorde fel igår".
-"Jag tog mig en närmare titt på butiken efter du hade gått och jag måste säga att jag aldrig har settt butiken så "Strøken" någon gång."

Jag förstod inte ordet och tänkte att det kanske betydde oredig eller stökig... Så jag frågade. "Strøken?"
-"Ja, den var så städad och fin och jag tänkte att - nu är vi redo för helgen. Väldigt bra jobbat, jag förstår att du var öm i fötterna".
Jag pustade ut och blev glad! Hjärnan kan spela en såna spratt.

Fredag är ju också X-faktor kväll. Jag tittade med halv upmärksamhet på det och Ellis grupp gick vidare igen! Det är på sätt och vis kul att det går bra för henne.. men eftersom jag också har en liten hemlig dröm om att ev kunna göra något med min sång så blir jag så fruktansvärt avundsjuk.
Det känns väldigt dumt när jag kan vara glad för henne istället. Jag har mer att lära innan jag kan göra något mer. Jag tänkte också att "vill jag verkligen ha så mycket uppmärksamhet?". Svaret blev: "Nej, egentligen inte". Så jag är rätt nöjd med det jag har för tillfället. Man får se vad framtiden har att bjuda på.

Lördag var tvättdag. väldigt skönt att få undan all tvätt och kläder som låg slängda överallt. Lördag var också speldag. Jag fick spela Secret World med Terje en stund.

Igår så gick jag på bio med Iren och hennes mans syster. vi såg den nya Twilightfilmen. Jag hade sett fram emot det.. men även om jag tyckte att den var bra så gick den inte in på djupet på mig så som den förra gjorde. Kanske för att jag levde mig in i den förra mer, den påverkade mig mer på något sätt.
Resten av dagen var jag rastlös och negativ.. Kan ha med hormonerna att göra, men det var ändå jobbigt. jag hade lust att vara mer medveten. Tankarna snurrade om jobb, jobb, jobb, önskningar och förhoppningar.. Jag önskade att de skulle hålla tyst!
Men vad jag än gjorde, tystnade de inte mer än i några sekunder. Jag skulle verkligen behöva öva på det. Bara flyta med dagen och vara med om nuet. Ta saker som de kommer istället för att bli sur och grinig och självisk.

Nu är det iväg till jobbet snart. Har försökt läsa på om lite filmer, men vet inte om det fastnat något speciellt.
Ni får ha en fin dag iaf.

Kram!//Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar