Translate

tisdag 20 november 2012

Mammabesök.

Hej alla!

Ja, nu var det ett tag sedan jag skrev... Har haft så fullt upp på sistone. Minns inte sist jag skrev men det var innan torsdagen. Jag jobbade till 22 på onsdagen och det var bara att åka hem och försöka sova med en gång. Jag skulle upp klockan fem för att kunna vara i Idolkön tidigt och därför bli klar tidigt..

Det var en god plan förutom att när jag kom till kön ca 06:50, stod det ca 6 personer i kön.. Det var dessutom minusgrader och innan vi fick komma in vid ca 10, så hade jag ingen känsel i tårna. Jag hade haft kontakt med min sånglärare som hade sagt att jag kunde komma upp till henne på kontoret för att sjunga upp.. När jag väl kom in tog det ca 5 minuter innan jag blev med första bolken upp.. Så någon uppsjugning kunde jag se mig i molnen efter.

Ni kan ju ana vad som hände strax innan jag skulle gå in - Jag blev nervös! Så istället för att gå in självsäker och avslappnad, så blev jag den söta, försiktiga Anne.. Som visserligen funkar i vanliga fall.. Men inte här. Det var ju 10-års jubileum och det märktes med en gång att de som satt där var kunniga.. Efter jag sjungit klart fick jag beskedet om att:- "Du blir inåtvänt i din sång, du kunde ha använt dynamiken mer och lekt lite mer med sången. Det är synd - du är ju en härlig tjej". Konstruktivt - men jag blev ju besviken.
Jag kom hem ca 10:30-11 och fick sova i två timmar till innan jag skulle till jobbet och jobba sent.

Fredagen bjöd på jobb hos Yummy Heaven. Ännu en gång fick jag arbeta självständigt och dagen gick fort. Klockan blev fyra och jag åkte mot Storo med två stora godispåsar samt en chipspåse.
Mamma kom lagom till att Terje också dök upp så vi följdes åt hem, hämtade sushi och spenderade kvällen lugnt.

Lördagen bjöd på en lugn morgon, en liten shoppingtur på Fretex, ett besök på Gimle Kino, ett besök på mitt nya jobb, takeaway och sedan en kväll ute. Jag hade blivit inviterad till förfest för en gothklubb och frågade mamma om hon ville följa med. Vilket hon ville. Det är egentligen en tuff mamma jag har som är öppen för att följa med på något så annourlunda. Hon fick dessutom låna kläder av värdinnan till förfesten och gick runt i kläder hon aldrig skulle köpa själv eller använda annars hela kvällen - Och hon trivdes och hade kul!

Hon blev dessutom en hit hos de andra på festen. Vilket var oerhört kul.

På söndagen så tog jag och mamma en långpromenad ute i skogen. Vi var ute i 2,5 timmar och hann bli lagom utrslitna plus kalla innan vi kom hem igen. Väl hemma åt vi middag bestående av ägg och bacon, resten av kvällen blev filmkväll med godis.

Igår var jag trött. Jag har sovit halvoroligt hela helgen och drömt en massa konstiga drömmar. Bland annat en dröm om att jag drog ut daggmaskar från under huden på vänster handled.. det låter väldigt äckligt men det lämnade en känsla av att ha rensat ut något och skrämde mig därför inte eller äcklade mig. Det var ungefär som att jag drog ut något som behövde komma ut.

Det kändes lite ledsamt att mamma skulle åka hem och att man skulle tillbaka till jobbet.
Mamma åkte iväg med bussen vid ett-tiden och då fanns det inte så mycket mer att göra än att röra sig till jobbet. Väl på jobbet gick det ju bra som det alltid gör. Jag var bara väldigt seg i början av arbetspasset. Men det var en relativt lugn dag och jag fick gjort lite annat än att stå i kassan.

Idag har jag inte hittat mina nycklar.. Det ser ut som att jag har tappat dem.. men minns inte när eller var jag skulle gjort det. Det sista jag minns är att jag hade dem i jackfickan innan helgen.. jag har ringt till hittegods, de hade inte fått in något. Och jag har funderat på när jag hade med dem sist.. oavsett så kan jag inte logga in mig i nätbanken, vilket sätter mig i en liten knipa då jag har en räkning som ska vara betald senast idag... Det blir till att ta ett besök till banken innan sånglektionen..

Undrar vad det blir för något idag på sånglektionen.. Nu känns det som mer ett sammandrag det här.. men då vet ni iaf lite av vad som har hänt på sistone.

Ha en fin dag! Kramar //Anne

1 kommentar: