Translate

fredag 9 november 2012

Inre demoner.

God morgon.

Har haft en god natt sömn och drömt om att jag, mamma, Magnus, Eva, pappa, josefin och ungarna var på semester.. Någon slags paradise resort/cruise.. Men det hela slutade med att jag och mamma var på någon slags goth/cyberclub. Hon hade lackklänning och "spiky hairdo".

Baren var busy busy och det verkade inte finnas någon slags alkohol där. Bara slushies och juicer och läsk. Jag stod sist kvar och även om de såg att jag ville beställa struntade de i mig.. Till slut fick jag kontakt, men bara för att bli utskälld för att vara självisk och för att få höra om personens alla bekymmer och vånder han haft under dagen. Jag ångrade mig med en gång och blev ledsen, bad om ursäkt och gick tillbaka och satte mig.
Då kom alla dem som jobbade i baren med en varsin drink till oss. De bad om ursäkt och var hur trevliga som helst. Jag bestämde mig för att vakna när vi satt och pratade. Mamma, jag och gänget från baren.

Jag har haft lite problem med mina inre demoner på sistone.. Jag blir lätt rädd och osäker om vad andra tycker och tänker. Osäker på mina egna handlingar och ord. Man blir ju paranoid av mindre. :P
Det är väldigt jobbigt att inte ha det självförtroende man brukar ha. Motivationen blir låg, man vågar inte prata högt och man går omkring och är rädd att något när som helst ska bli galet, och att man ska bli utskälld för något man inte ens uppfattat att man har gjort fel.

Inner demons av Harpyqueen på Deviantart.com

Jag hoppas innerligt att det bara är något tillfälligt. Jag vill inte må dåligt! Det var ett tag sedan jag hade dessa känslor och jag vet att de kommer och går. Jag kan inte göra annat än att vänta ut dem.

Jag har på sistone börjat oroa mig för pengar igen. Min dator har varit min trogna tjänare i många år nu, men jag har bestämt mig för att köpa ny. Delarna jag har sett ut med hjälp av en vän kommer att kosta 7000.. Det är ungefär allt jag har på sparkontot. Och jag måste ju spara till bröllopet! Så kommer ju julen snart och med en veckas semester denna månad hatar jag att jag säkert inte kommer upp i så mycket som jag vill ha, även om jag har jobbat övertid och försökt klämma in så många vakter som jag kan..

Jag börjar drömma om att vinna på lotto, eller ta ett lån. Om jag nu tjänar tillräckligt för att ta ett lån. Jag har tänkt några gånger att det inte vore så svårt att ta et litet lån på t.ex 30-60.000. Då kommer vi ha pengar till bröllopet, jag kan köpa min pc, den kaninburen som jag så gärna vill skaffa till kanierna och så kanske jag t.o.m har råd till att ta den laseroperationen som jag har lust till. Hur ofta är det man vinner på Lotto annars?
Men vad bra gör det? Det är ju lätt att skjuta undan problemet ett tag.. När jag pratade med banken sist, fick jag reda på att jag inte tjänar tillräckligt för att ha Mastercard. Inte det att jag vill ha ett Mastercard, men bara vetskapen att andra jag känner har det, gör att jag tänker på hur mycket de tjänar mot för det jag tjänar.

Jag önskar just nu att jag kunde hitta tt kontorsjobb som jag har utbildning till. Vet inte om jag skulle tjäna mer på et kontor, men det känns som en helt annan stressnivå än det jag har nu. Jag har hört att det nu finns en heltidsplats ledig på Saga. En kollega frågade t.o.m om jag skulle söka. Men jag har inte längre lust att jobba 100% på bio. Det är stressigt, jag har inget vidare socialt liv då de flesta andra jobbar dagtid, jag sover allt för länge och det anstränger mitt förhållande. Vi jobbar om varandra, han är sliten, jag är sliten och då orkar vi inte göra så mycket tillsammans.. Jag har märkt det mycket på sistone. Vi hade en myskväll häromdagen och då blev det bättre... men jag tror inte att det är sunt i det långa loppet.

A Hazy Shade Of Winter av DpressedSoul på Deviantart.com

Jag hoppas snön kommer för att stanna snart. För någon dagsedan singlade det ned såna stora, fluffiga snöflingor. Jag eldade inne och njöt verkligen av det. Det gav mig lite julstämning.

Urs, nu blev detta ett klagoinlägg. Men jag behövde väl få ur mig lite.
Nu sitter jag och äter gröt. Sen blir det att förbereda sig för jobbet. Jobbar resten av veckan ut. Nästa vecka kommer mamma! :D

Ha en fin dag alla. Kramar från Anne.

1 kommentar:

  1. Det är okej att klaga. Livet är inte alltid ljuvligt och lätt. Kramar, och hoppas att du hittar en bra lösning på problemen eller varför inte ett nytt jobb så småningom.

    SvaraRadera