Translate

onsdag 28 april 2010

Krasslighet och väder.

Hejsan.

I fredagskväll var jag ut på After Work med en del av gänget som jag jobbar med på Lektern. det var kul att lära känna folk lite bättre.. Men jag drog hem hyffsat tidigt iallafall eftersom jag var trött och skulle jobba på lördagen. Blev bjuden på after work av de andra som inte var ut på lördagen.. Men orkade inte eftersom jag fått ont.

I lördags var det "Danmarks dag på bryggan" så när jag kom ned till 14 var det så mycket folk att jag fick den stora skälvan bara av att se på folkmassan. Och det var inte mildare på båten. När jag sen börjat jobba tyckte svenskarna och Danskarna att det passade bra att skjuta med riktiga kanoner precis utanför kajen i ca 20 minuter..

Vilket resulterade i att jag i 20 minuter bara stod hoppandes och skakandes till varje skott med brickan över huvudet. Det var högst obehagligt! Men när de väl slutat kunde jag börja jobba på rikigt. Jag hade två stationer i loungen denna dag vilket jag såg som min chans att visa vad jag går för. jag har fått uppfattningen av att loungen är där det är mest folk, mest jobb och mest disk.

Allt gick väldigt bra förutom några glömda pizzor och stress. Så från ca 15-16 till det att jag slutade gick jag omkring och sjöng  samt dansade till musiken från DJ:en som stod och frös medans hon spelade. Jag lyckades också muntra upp kocken som hade det oerhört stressigt och därmed inte var på lika bra humör som mig. Vilket kändes väldigt bra och resulterade i att jag klev in i köket en gång! Det är inte många som får vara i köket förutom matfolket, framför allt inte av servitörerna!

Vid 5-6 hade jag fått lite soppa. Fisksoppan är otroligt god på Lektern och jag hade inte ätit sedan frukost... vilket var 7 timmar sedan. Efter det åkte jag på något.. Jag vet inte vad det var, men i två dagar så hade jag ont.. Inte i lungorna, det kändes som det var i matstrupen/magsäcken.. För jag har haft väldigt ont när jag svalt och sen ahr jag suttit och rapat hela tiden. Efter varje rap har det kommit en våg av smärta.. Väldigt märkligt.

Så jag har spenderat de senaste dagarna med att äta mild mat, tagit det lugn och tagit hand om Terje som haft en oförklarlig magsmärta också. Han fick t.o.m gå till läkaren och åka hem från jobbet i måndags. Vad det än var så har både mina och terjes besvär försvunnit nu. Väldigt skönt! Det har varit risigt väder sedan i söndags också, så vi har inte kunnat hitta på så mycket.

Men igår var vi ut med kaninerna en stund på eftermiddagen. Det var riktig vårvärme då och gud så skönt det var att ligga i solen och slappa. Sen började det regna förstås, så blev tvugna att gå in. Men man får en försmak av vad som komma skall. :D

Men i måndags ringde mamma. Otroligt kul att höra av henne också. Hon lever verkligen ut sitt liv nu när hon för första gången sen hon var i 20års åldern är på egen hand, utan karl. Det är nyttigt för henne och väldigt intressant. :P 

Det känns lite dumt, för två dagar i rad missade jag pappa på facebook. *iiihh*. Undrar när jag får prata med honom nästa gång. Jag tänker på dem och hur det går med allt. Hoppas allt är bra med dem där borta. 

Jag har också börjat fundera på att skjuta upp Sverigeresan. Orsaken är den att Jag tycker att det skulle vara kul om Terje kunde följa med. Alla är nyfikna på att träffa honom och han kan inte ta semester vecka 23, då jag tänkte åka från början.. Han får semester vecka 27-28. det är i början av Juli och då fyller jag ju år också. Så det skulle passa sig väldigt bra. Det lutar åt att det blir så för jag känner att jag vill det. 

var orolig att Ida skulle bli besviken för jag vet hur jag skulle reagera om det var hon som skulle åka och så här sent ändrade planen.. men hon tog det rätt bra och det blir nog billigare för henne att ta flyget eller åka tåg. Så nu hoppas jag bara att mamma, pappa, Per, Ida, Jenny och Amanda kommer på konserten. Så jag får träffa dem lite tidigare än jag åker isåfall..

Och idag ska folk från kören ut och äta samt gå på Titanic.. Jag vill ack så gärna med... Jag lovade Irene att jag skulle komma och titta och det löftet vill jag hålla. Men biljetten var tyvärr dyrare än jag trott och kan därför inte gå.. Jag har inte råd.. Det känns otroligt ledsamt för jag vill gärna umgås med körtjejerna och jag vill se Titanic. Men men... förhoppningsvis hinner jag se den innan den slutar att visas. Tror  att den skulle visas i ett par veckor.

Just nu är jag fryssen. Det regnar ute och jag tycker att det är kallt här inne. det blir väl antagligen Conan iaf :).  Så har jag blivit kontaktad av en riktigt trevlig fotograf som jag förhoppningsvis ska träffa och ta en fika med nån dag framöver. Det ser jag fram emot!

Terjes och mitt förhållande kunde inte vara bättre för tillfället och jag känner mig riktigt kärlekskrank för tillfället när vi gulligullar med varandra. jag är så kär, det är så underbart! Ha en fortsatt trevlig dag nu. Snakkes! ;)

//Anne

1 kommentar:

  1. Det är så roligt och spännande att följa ditt liv där borta i väster. Jag tror du är toppen
    bra på jobbet! Vi har börjat vårbruket i kollan och jag har ryggskott (inga synliga gröna fingrar men svarta naglar) varje dag. Fr o m maj är jag ålderspensionär, Det ger mindre pengar men annars är allt som vanligt. Många kramar från mormor!

    SvaraRadera