Translate

fredag 23 april 2010

Trögstartad vår.

Hej hopp. Det var länge sedan nu igen. Jag tänkte fylla er in på lite som hänt sedan sist..

Det har egentligen inte hänt så mycket. Jag har varit hemma mycket på grund av dåligt väder och de dagar jag jobbat har det varit ganska lugnt på sistonde. En dag blev jag nedringd vid fyra, fick 16 bord själv men i skuggan. Jag fick den dagen bara två gäster och ingen dricks.. Så det var ju att sysselsätta sig på annat vis. Jag spenderade den dagen med att städa, plocka och bära plus sortera disk.. Så jag tycker jag var duktig som visade att jag kan sysselsätta mig! :)

Och igår så fick jag stå och slipa bord i ca 4 timmar. Slitsamt och bullrigt, men kul! Tills slipmaskinen gav upp och det var lite pinigt att säga till om det.. men vad kunde jag göra åt det? Det var inte mitt fel att det blev motorfel.. Så jag försökte skämta bort det. Det såg ganska festligt ut när Geggan stod och försökte få igång den. Man kunde lyckas skaka igång den och han levde ut sin teatraliska sida där han stod vevande och skakande i takt med "Wrom, wrooom WROOOOM" *skratt*

I onsdags var jag ledig och hade kör på kvällen. Jag har äntligen kommit igång och spela lite Conan igen vilket är väldigt kul. Har saknat spelglädjen på sistonde. Så onsdagen blev en dag av spelande och sen kör. Jag tog dessutom en promenad och överraskade Terje med en god Cookie från vårat favoritcafé :). Vi hade en pianist till vikarie för Liv som håller på med de sista repetitionerna inför premiären av "Titanic" som har premiär på onsdag.

Det var lite ovant och vi var väldigt få. 10 stycken var vi av 16 kanske. Så vi fick gå igenom det vi ville och avslutade tidigare. Vi fick också 17-maj medaljerna som vi ska sälja för att få in pengar till kören. Jag har åtagit mig att sälja 8 medaljer a 195 Nok styck. Om ni vill läsa lite mer och se hur de ser ut kan ni gå in här:  www.17maimedaljen.no.

Annars så tänker jag på Harry lite då och då och blir lite ledsen.. men det går ganska fort över. Dessutom har jag två andra fina ninisar som är väldigt söta och snälla. Jag tänker också på folket i Sverige. Jag tog mig råd att ringa mormor en dag för jag var lite fundersam på hur de mådde då jag inte hört något på ett tag. Jag har inte heller hört något från mamma eller pappa och undrar hur det går för dem. Och om de har planerat vidare inför körens konsert i juni. Skulle vara kul om de kom.

Apropå det så ringde Terje till mig igår innan jobb och undrade vilken vecka det var som jag skulle till Sverige.. han har inte sagt något mer om det, men jag undrar om han inte funderar på att följa med. Det skulle också vara väldigt kul, så alla får träffa honom, och han träffa alla! :)

Ja.. vad har hänt mer.. Jag har drömt väldigt innehållsrika drömmar på sistonde.. Jag drömde häromnatten om gamla klasskamrater, familjemedlemmar och om mammas exmans föräldrar.. Fick mig att skriva ett sms och fråga hur det står till med dem. Och inatt drömde jag om Martin. Han och hans föräldrar var i Norge och han bad mig helt plötsligt på sista dagen att följa med. 

Han hade fått känslor för mig igen och jag blev helt ställd.. Som jag nog skulle bli om det hände på riktigt.. Speciellt då han uttryckte sig som att det var antingen eller.. Att jag följde med eller att det skulle bli ledsamt.. något sånt. Underligt var drömmarna kan ta en ibland. Men imorse slog jag upp ögonen, såg Terje bredvid mig och vände mig om för att krypa in bredvid honom. 

jag älskar denna underbara man och han älskar mig. Vi har varandra och det känns härligt!

Just nu sitter jag hemma och funderar på om det blir något jobb idag.. Antagligen inte. Jag skulle ha börjat 12, men när jag ringde upp vi 12 som jag blivit ombedd så frågade hon om hon kunde ringa upp om det blev fint. Det förstår jag. Det är nog rätt blåsigt där nede just nu och värre skulle det bli ikväll. Enligt väderleken på yr.no så skulle det blåsa vindar på 5 m/s. Uffa mig, jag tror att jag håller mig inne idag *brr*

Men en liten tur till affären blir det nog, så man kan köpa lite godis inför helgen!

Tills vidare: ses! //Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar