Translate

söndag 18 april 2010

Den slutliga vilan.

Echoes... från Elfwood.com

Ja då var dagen här. Dagen då Harry fick bli begraven. Det var ett sorgligt ögonblick men samtidigt så skönt att ta honom ut ur påsen och kunna dra fingrarna genom hans otroligt mjuka silkeslena päls.. 

Men nu är han begraven tillsammans med en av handdukarna jag använt till Harry och Lucy, ett örhänge och en lock av mitt hår.. Bara så han kan minnas mig och fortfarande tänka tillbaka på de fina stunder vi haft.

Jag hade tagit ut de andra kaninerna för att röra lite på sig denna lite kyliga dag och det är svårt att vara ledsen när man ser en vit liten hårboll som har världens tokryck på gräsmattan och racar med världens fart samtidigt som hon gör tvärvändningar i luften. *skratt*

Men här kommer en liten sång av Lene Marlin som jag tycker beskriver mina känslor och vad Harry nog har sagt till mig, även om det är svårt att se när man är förtvivlad..




"Heaven is a place nearby"

"So I won't be so far away.."

"And if you try and look for me,"

"Maybe you'll find me someday.


"Heaven is a place nearby"

"There's no need to say Goodbye.."

"I will ask you not to cry,"

"I'll always be by your side."

Vackra rader med träffande ord som jag vill tillägna Harry Harry. Den finaste kaninen jag haft och som alltid kommer att ha en speciell plats i mitt hjärta!

//Anne

1 kommentar:

  1. Det är hemskt när ens älskade djur går bort.
    Våra dog i vintras. Tänker mycket på er där borta. Kramar från Värmland

    SvaraRadera