Translate

lördag 3 april 2010

Glad? Påsk...

"Sigh" av Angelly på Deviantart.com

Dagarna går och allt börjar bli bättre allt eftersom dagarna går.. Jag gråter mindre och mindre, men ibland bryter jag samman i tanke på Harry. Jag har en speciell plats alldeles utanför våran dörr, där jag kan se Harry extra tydligt från den dagen han skuttade ut när jag stod och pratade med grannen.

När jag ser honom där är det en liten tröst. Jag vet att han fortfarande finns kvar.. Jag vill fortsätta kunna se honom framför mig. Det känns som att den dagen jag inte kan se honom, har han verkligen försvunnit från mig.. Och det hoppas jag aldrig händer.. Tror nog att det inte kommer att hända.

Jag är i ett stadium av förvirring nu. Jag funderar på saker som hur jag kan sörja honom på rätt sätt.. Ska jag gråta, ska jag inte gråta.. Om jag inte gråter, betyder det att jag inte bryr mig? Ska jag, vill jag gå vidare.. Eller ska jag sörja så mycket jag är benägen till? Räcker det för att visa hur mycket han betydde för mig, eller krävs det mer? Efter han är begravd, hur ska jag visa min aktning då?

Vet att jag förstorar upp det hela. Men det visar väl bara hur mycket han finns i mitt hjärta. Men som sagt, dagarna går. Jag ler och skrattar mer för varje dag som går. Det känns fortfarande väldigt hemskt, men det värsta har gått över tror jag.

De andra kaninerna verkar må bättre de också.. Även om Lucy verkar väldigt orolig inemellom. Hon hoppar undan så fort man rör på sig i princip, och vill inte bli klappad på allt för mycket. Jag tror att hon saknar Harry, även om Mina finns här och gör rackartyg. Lucy sitter och putsar henne nu och det är nog en tröst att de har varandra iallafall.

När min förra kanin dog, bodde jag fortfarande hos mamma och han var min enda kanin just då. Därför tog det extra hårt då.. men jag har två andra söta, fina kaniner och jag är tacksam att jag har dem för de får mig också att tänka på annat.

Nu sitter jag och iakktar hur kaninerna ligger och myser. Jag väntar på att solen ska titta fram eftersom väderprognosen sagt att det skulle bli fint väder utöver dagen. Då kanske jag får jobba! Jag vaknade sent, 10.30. Jag fick då lite lätt panik eftersom jag måste åka härifrån strax efter 11 om jag ska hinna i god tid. För säkerhets skull ringde jag ned 10.40 och fick då en liten tillsägelse om att jag rinde för tidigt, även om hon lätt hoppfull. Jag skulle ringa tillbaka vid 12, vilket jag gjort.. Men solen är fortfarande frånvarande.

Nu får jag bara hoppas på att den bestämmer sig för att titta fram, så kanske hon ringer in mig till jobb.. Kanske man ska ta sig en liten tupplur. Är trött av mitt abrupta uppvaknande och jag vill ju inte vara trött första dagen på jobb.

Jag hade hoppats på att få spela lite Conan.. Men tydligen har Terjes dator fått något slags spel och tvärdör så fort man försöker spela.. Vilket är lite trist.. Har inget speciellt att hitta på så här på påskafton... Ja.... påsk.. Man brukar ju säga "Glad påsk", men jag vette fan om denna påsken är så glädjande..

Tack för alla påskhälsningar och jag får väl säga "Ha en lyckad Påsk", tillbaka..

Många kramar //Anne

1 kommentar:

  1. Jag är jätteledsen för att du förlorat Harry.
    Han var var förmodligen sjuk på ngt sätt. Det hade kanske varit värre (för honom) om han fått lida länge.
    Ha en så bra påsk som möjligt.
    Kram från mormor och Lasse!

    SvaraRadera