Translate

fredag 9 april 2010

Bloggtorka.

Hejsan alla...

Vet att det var länge sedan nu. Det har hänt en del, men har bara inte haft ork att skriva. I söndags jobbade jag första dagen. Jag började en timme senare än tänkt men jag klagar inte för det. Hela dagen var rätt kaotisk då många av de nyanställda fick börja samma dag. Det var ganska kallt och därför inte så mycket gäster så alla bara gick omkring, pratade och försökte hitta saker att göra.

Mitt i alltihop bestämde sig datasystemet som registrerar servitörens kassabricka till tapparna av öl, läsk och vin att strejka och ingen fick hämtat någonting. Men jag såg till att fråga om hur jag skulle göra ting så det blev gjort på rätt sätt. Jag fick dessutom två gäster och sålde mina första två öl! De var snälla och valde fort något annat än de börjat med när jag förklarade att vi hade tekniska problem.

Jag fick jobba i ca två timmar och blev sedan hemskickad. Det var soligt, men rätt kyligt så de stängde rätt tidigt. Jag blev väldigt glad, för jag fick mycket beröm av Nora, hon som går omkring och ser till att alla gör som de ska på sättet det ska göras och det är inte ofta man får sånt beröm första arbetsdagen! Samma dag träffade jag en tjej som varit på samma intervju som mig. Jag hade lagt märke till henne på intervjun då hon, och en kille som kommit innan henne börjat asgarva när de såg varandra.

De hade tydligen jobbat tillsammans förr och jag tog chansen att bjuda med henne hem då hon blev hemskickad samtidigt som mig. Jag skulle kunna berätta mer detaljer om vad jag gjorde och hur jag upplevde det.. Men då skulle detta inlägg aldrig ta slut. :P Jag kan bara säga att det var en väldigt lärorik, lugn och kul dag med många skratt, så jag ser fram emot nästa vakt! Tjejen heter Silja och verkar som en tjej full av liv. Vi pratade om att eventuellt simma tillsammans och hon fick mitt nummer.. Hon drog ca kl 20 efter att ha pratat skit i några timmar. 

På måndagen hade jag en vakt inbokad, men mina förhoppningar slog in och det var för kallt. Orsaken till att jag hade hoppats på att inte få jobba var att min vännina från kören, Irene skulle komma och hälsa på. Hon kom ungefär vid ett-tiden och under tiden hon var här blev det en hel del prat och tittande på "Kalle Stropp, Grodan Boll och hans vänner". Hon gillar teater och kostymer, så jag tror hon gillade den.

Vid sex-tiden bestämde hon sig för att bege sig hemåt och jag promenerade med henne ned på stan. Jag gav henne dessutom en liten gåva så hon kan minnas mig om hon flyttar i höst, min gråblåa poncho som jag virkat. Den har bara legat och jag tyckte den skulle passa på henne, vilket den gjorde :)  Efter det tog jag trikken upp till grefsen sushi och promenerade hem. Det blev en lugn kväll med serietittande och mys.

Tisdag: En slö och melankolisk dag. Jag spenderade denna dag med att städa, tvätta och diska.. Det blev inte så mycket mer än så. Jag var lite ledsen över Harry denna dag, men på kvällen blev det lite roligare, för då kom äntligen paketet med mitt elagg så jag kunde få igång min dator igen! Restan av kvällen satt jag och installerade drivrutiner och program. Och den har fungerat alldeles utmärkt sedan dess.

Onsdag: En sliten dag.. Jag mådde inte helt hundra så jag slängde på mig träningskläder att luffa runt i och tänkte att "jag kanske ska ta mig ut och promenera". Jag satt mest vid datorn och mådde konstigt.. Med huvudvärk och trötthet och min rygg hade börjat krångla igen så jag kunde inte hitta på något avancerat. Jag fick mig en liten chock då jag hade glömt att min söta lilla Harrykanin låg i en påse i frysen och jag letade mat där.. Hjärtat hoppade till och sen tänkte jag på honom resten av dagen..

men jag fick mig en liten promenad till och från Storo när Terje hade slutat. Jag mötte upp honom och handlade.. Vägen hem var tung. Och när vi kommit hem ramlade jag ihop på sängen där jag somnade och sov i ca 30 minuter.. Inte blev jag piggare av det.. Det vara bara att skicka ett sms till Irene och Liv (dirigenten) och meddela att jag inte skull komma. Resten av kvällen njöt jag av att få spela Conan igen innan det blev sängen runt 12-01..

Torsdag: Ja, igår var jag nyttig igen. Med städning, tvätt och lite större röjning i köket. Med i stort sett bara oss som bor på denna plan i huset så röjde jag upp i skåpena.. Jag slängde alla Terjes kryddor. (Alla hade gått ut för tre år sedan! Minst!) Torkade ur skåpena och sorterade upp snyggt. jag tog dessutom upp lite mer porslin från källaren och diskade upp allt för att sedan ställa upp det prydligt i skåpet. Till sist värmde jag lite mat i lagom tidd till Terje kom hem. Gud vad glad han blev.. och jag fylldes av glädje för att ha gjort honom glad med.

Kvällen fylldes av Conan och slappa med kaninerna. Terjes dator slutade fungera helt, så vi turades om lite att använda min. Det är självklart att han ska få använda min när det är tack vare honom den funkar igen.. Men idag verkar datorn fungera igen :P

Natten till idag var fylld av orolig sömn och tjat på Mina som gång på gång väckte mig av sitt krafsande i toalådan. När morgonen väl kom var jag sliten och på dåligt humör.. Men jag tänkte inte det låta förstöra min dag. Så jag planerade in: Sitta vid datorn, fixa det almänna - låta Terje ta över, ta en dusch, laga frukost, städa åt kaninerna... Tyvärr sket sig min plan.

Först fanns det inget varmvatten.. så duschen kunde jag glömma..(att notera är att jag verkligen behövde en), sen frukost - spillde för mycket salt i gröten så den ena portionen blev oätlig. Vid denna tidpunkt var jag på rätt dåligt humör och hade ingen större lust att göra något övehuvudtaget.. Men jag har efter det fräschat upp mig nämnvärt och tagit på mig rena kläder, samt städat åt kaninerna. Mina var gullig mot mig efter frukostkatastrofen och gav mig en liten slick på foten.

Sen har Terje dammsugit till kaninernas stora förfäran. Den har stått i källaren väldigt länge så det luktade suuuurt när han dammsög, men med hjälp av lite massageolja med god lukt luktade det inte så förfärligt. Vädret är väldigt fint idag och jag har en plan att ta ut kaninerna på motionsrunda och ta en promenad till affären för att köpa lite godis :) Min rygg har inte varit alltför snäll idag så vi får se hur mycket jag klarar av. ^^

Då har ni fått en liten uppdatering.. Förhoppningsvis kommer jag att börja skriva oftare nu igen när allt är på bättringsvägen. 

Ha det så bra! //Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar