Translate

onsdag 23 december 2009

Ying och Yang.

Har precis kommit hem från andragångsintervju på Accessorize på Storo köpcenter. Det var lite spänt imorse och det kändes som att morgonen var lite emot mig när jag först inte kunde somna om efter att Terje stuckit till jobbet, sen när jag blev stressad för att jag kände att jag hade för lite tid på mig.. Det hela verkade lösa sig fram tills det att jag skulle gå. Då jag dels hade ned ett glas med vatten i golvet så det gick i kras, och sedan när jag upptäckte att jag vält omkull en flaska med Jägermeister och mycket hade runnit ut på skrivbordet, samt runnit ned på golvet.                      När jag sedan kom ned och klev av trikken, så gick till sist flärpen på dragkjedjan till min handväska sönder.. *pust* Men jag sa till mig själv att inte låta mig påverkas och slappnade av lite.

Hela intervjun gick ut på att jag skulle orientera mig ibutiken i 10 minuter, för att sedan få gå igenom olika scenarios där en av de som arbetade i butiken skulle leka kund och komma med olika evenemang och klädsel hon skulle ha. Så skulle jag då sätta ihop ett set med smycken, alternativt med accessoarer och sedan argumentera och fösöka övertyga henne varför hon skulle köpa just det.

Jag lyckades väldigt bra tycker jag, och jag fick positiv feedback från butikschefen. ^^ När jag skulle gå därifrån så erkände jag att jag var lite nervös och hoppades att jag gjort ett bra jobb. Jag fick då höra att hon tyckte att jag gjort bra ifrån mig :) Så det hela känns väldigt bra just nu!

Så denna morgon har varit i balans. Med negativt som vägts upp av positivt. Nu sitter jag och njuter av en kopp te och tänkte spela lite.

Ha de! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar