Translate

lördag 26 december 2009

Trevliga möten hos trevliga människor.

Då var den koncentrerade julen över iaf. På torsdagen den 24:e December åkte vi till Kongsberg med kaniner och allt. Vi hann komma till hans brors hus lagom till Kalle Anka. TUR! Ingen jul utan Kalle Anka! Det var först när jag såg det som jag riktigt hamnade i julstämning.

På kvällen åkte vi över till Terjes mamma och man. Där blev det mycket prat, god mat och trevlig stämning. Jag fick t.o.m en två julklappar! 500 kronor och ett par sockor. Jag blev oerhört glad för dem då jag lätt fryser om fötterna.

Hon och hennes man har också 10 st illrar. Det var första gången jag träffade en iller på riktigt. De var väldigt söta.. men de kan vara aggressiva, vilket jag fick uppleva senare på eftermiddagen. Illrar slickar tydligen innan de biter.. Men jag trodde den bara visade omtycke :P Så jag fick ett litet sår vid tummen.

Och igår var vi över till Terjes syster med familj på lite brunch. Jag hann knappt vakna innan jag var tvungen att slänga på mig kläderna och göra mig iordning för att promenera i 40 minuter i snö och vind :P Det var rätt tugnt då jag har haft ledbesvär de senaste dagarna.. Jag har aldrig haft något liknande förut. Men det dök upp efter den jobbiga dagen med läckan i källaren. Jag har haft så ont i lederna de senaste dagarna, så att jag t.o.m hade svårt att klä på mig och gå på toa igår... Idag känns det lite bättre iaf ^^

Hos Terjes syster fick jag träffa hans släktingar. hans far och hans systers mans föräldrar. Det blev en dag med sång, Guitar Hero och en massa skratt. Hans syster är väldigt estetisk av sig så vi kommer bra överens. Och när klockan var ca 18-19 så promenerade vi tillbaka igen. Då hade det kommit ännu mer snö, men kändes inte lika jobbigt att promenera...

När vi kom tillbaka hade Terjes bror med familj varit förbi och hämtat julklappar och lämnat av något. De andra tyckter mycket om julkorten jag hade gjort.. Så nu återstår det att se vad  de tycker ^^.

Men men, nu hinner jag inte skriva mer. Nu blir det frukost och sen får vi se när det bär av. Idag blir det julfest hos Terjes barndomskompis Sandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar