Translate

måndag 21 december 2009

Drömmars nätter.

Dream Catcher av ForestGirl på Deviantart.com

Godmorgon.

Då har man vaknat och fått sig en varm dusch så här på måndagsmorgonen. Frukosten blir nog om en stund.

Jag har tänkt en del på min dröm jag hade nu på morgonen. Jag drömde att jag var gravid och kände hur min mage spändes, och hur jag gillade det. Men det var inte mitt barn, utan jag väntade det till  min mamma och hennes exman. Jag minns hur exmannen var lycklig och kände på min mage.. Det hände en hel del annat också.. men det mesta hänger inte ihop. Men det är det som gjorde störst intryck på mig.

I många år har jag fått höra från min mamma om stressen och sorgen över att inte kunna "ge" sin man ett barn. De var gifta i 13 år och de lyckades inte få något barn. Precis innan jag flyttade till Norge beslöt exmannen för att lämna henne, men inte för att de inte fått något barn utan av en annan orsak. jag funderar på om detta har något med min dröm att göra...

Drömmar kan verkligen vara helt absurda, men också helt underbara. Jag drömmer drömmar jag minns varje natt.. Och det är alltid något som fastnar lite extra. Min mamma och hennes exman var mycket inne i New Age och lärde sig mycket om drömtydning, energier, andar  och spådom. Så under åren har jag också lärt mig en del, vilket gör att jag ibland kan tyda mina drömmar, om iaf något. 

Men detta har jag svårt att tyda... Och jag undrar vad det kan betyda. För jag tror att alla mina drömmar, antingen förutspår något som ska hända eller berättar om något som händer. Jag drömde för några år sedan om min styvmor och att hon var gravid, vilket visade sig stämma senare.

Vad tror ni? Vad kan det här betyda?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar