Translate

söndag 20 december 2009

Avslut på dagen. (20091219)

Ja, då var denna dag över. Men det har varit en bra dag till skillnad från igår. Igår var en hemsk dag då jag var väldigt trött och känslig. Vi tog en promenad ned till Storo senare på dagen idag och på vägen ned började det snöa. Jag njöt i fulla drag av den vackra snön och av känslan av Terjes hand i min. Det känns väldigt glädjande att vara rätt säker på att jag kommer att få en vit jul i år. Terje har berättat att det brukar vara mycket snö i Kongsberg. WEEEEEEE! XD

Besöket på Storo gick relativt fort.Vi gick först till Clas Ohlson och fick bytt färgen som vi köpt fel häromdagen. Skulle ha akrylfärg, men tog istället oljefärg, vilket jag inte märkte förrän jag hade målad en hel baksida av ett julkort med den :S. Sen fick Terje sig ett nytt headset. Det var roligt för det var en medelålders man som började prata med oss.

Han skulle köpa julklapp till en familjemedlem antar jag och frågade oss vad han kunde mena med ”øronklocker (headset)”. Vi gav honom lite råd innan vi begav oss till kassan. Urs vad jobbigt det är när man vet vad en person önskar sig, men man inte kan ett dyft om det! Som äldre människor och teknik.. Sen blev det en tur på Bianco, min favorit butik, gamestop och en annan elbutik. Till sist fick vi handlat lite och begav oss sedan hemåt.

Efter vi kommit hem städade jag lite. Det såg ut som ett bombnedslag här , sen kidnappade jag med kaninerna ut i snön. Jag tänkte att det kunde vara roligt för dem, att skutta runt i snön, gräva efter gräs och mysa.. Men efter ca 15-20 minuter hade de knappt rört sig ur fläcken och mest suttit och tvättat sig samtidigt som de sett väldigt obekväma ut. Så jag tog in dem igen och lät dem skutta runt inomhus ett tag. Lucy har hoppat fram till vår dörr efter det och suttit sniffandes i dörröppningen. Hon är så söt!

Nu har jag äntligen blivit färdig med det sista julkortet. jag har suttit och målat sedan klockan 21 som ca.. Jag försvinner in i min egen värld när jag sitter och målar, så jag märker inte riktigt hur tiden flyger iväg. Jag hade tänkt spela lite MMO nu på kvällen också, men tror inte att jag orkar det nu.. Jag träffade Terje via ett onlinespel jag spelat i ca 18 månader nu, som heter Age of Conan. Ett av de snyggaste, mest brutala och mest annorlunda spel jag spelat. Man fastnar verkligen i den snygga grafiken och det sociala. jag har varit med i ett guild som heter Te Northern Legion, på Crom-servern sen launch i princip och har kommit nära en del människor där. Jag har nyligen blivit Party Officer. En av dem som har hand om det sociala i guildet ^^

Om ni vill kan ni kolla in det : http://www.ageofconan.com/

Får väl spela lite imorgon istället. Nu blir det tandborstning, avtvättning av färg och krypa ned i sängen. En ny dag imorgon.. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar