Translate

lördag 19 december 2009

Hej alla nyfikna (20091219)

Hejsan alla.

Jag tänkte försöka börja blogga igen nu. har gjort ett litet fösök tidgare.. Vilket inte gick så bra. Denna blog är tänkt som ett litet sätt för mig att försöka få ut lite tankar och känslor. Sätten jag skirver på ibland när jag är full av känslor kan ibland verka klanka på någon eller verka vara väldigt negativ mot något. Snälla, fösök att föstå att jag skriver direkt ur hjärtat då. Man uttrycker inte sig alltid så bra när man är upprörd, så det är kanske inte så illa som ni tror.

Lite om mig själv då… Jag heter Anne och bor i Oslo i Norge. Jag bodde förut i Östhammar, en liten stad 7 mil norr om Uppsala. Jag har bott i Oslo sedan den 18 Augusti hos min nya kärlek Terje med mina två kaniner. Det är lite trångt här då han bor i ett litet rum på 20 kvm och huset rummet ligger i är allt annat än vad man skulle kunna kalla lyx.

Huset i fråga är ett gammalt sanatorie och har sedan gjorts om till boende för en billig peng, så det mesta känns som nödlösningar. Speciellt då de som bor nere på bottenvåningen har sin dusch – i tvättrummet! Jag är än så länge arbetslös, men söker jobb så det visslar om det! Jag har f örsökt sen jag kom hit, utan resultat. Men har mina drömmars mål att börja jobba, så jag kan skaffa ett eget litet rum, eller lägenhet.

Idag så ska jag och Terje ner till ett köpcenter som heter Storo för att inhandla de sista julklapparna till hans syskonbarn. jag har inte kunnat inhandla några själv… men har istället målat julkort till hans syskon och föräldrar. Har inte målat på mycket länge men är väldigt nöjd med resultatet och jag ser fram mot deras reaktioner med spänd förväntan. Innan jag satt mig ned för att skriva detta så har jag spenderat morgonen med att leka elektriker och försöka laga terjes headset som min sladdilskna kanin bet sönder igår! GRRR!!

Jag önskar att hon kunde lära sig ! Hon har gnagt sönder såå många sladdar vid det här laget… och då inte bara sådana med låg spänning, så hon har garanterat fått sig några stötar. Det är ett under att hon lever. Men nej, hon ska promt mumsa på mobilladdare och headsets, nätverkssladdar och dylikt.. Jag blir så uppgiven på henne ibland.. Men man kan ju inte vara arg på en sådan söt hårboll alltför länge.

Nu blir det frukost och sen en lite promenad i vintern som äntligen kommit!

Snakkes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar