Translate

tisdag 22 december 2009

Omtumlande morgon.

Jag vaknade idag som vanligt av att Terje klev upp. Jag tittade på klockan och tänkte "Någon timme till kan jag sova". Efter en stund fick jag ett sms från UPS som meddelade att min nya Logitech G500 mus har kommit.

(Min gamla mus är en G5 och jag har haft den i nästan tre år. De har slutat tillverkas och jag märkte för några veckor sedan att den blivit glapp. Men Logitech har underbar support, så jag fick en annan mus istället! :D)

Jag lade mig ned igen.. Plötsligt kommer Terje in och är uppgiven..-"Jag får mig ingen dusch idag, det är svinkallt vatten.. :( Det är vattenläcka i källaren. Duschen har stått och sprutat vatten inatt"

Jag har en liten förvaring där nede av mina kläder och lite annat och för några veckors edan fick jag gå igenom allt då jag upptäckt att mina kartonger var genomvåta, samt börjat mögla. Som tur var, fick jag bara slänga ett plagg.. men jag hoppades att dem var säkra nu, då jag flyttat dem till ett annat ställe i rummet. Men tydligen inte.

Jag slängde på mig lite kläder och gick ned, mycket riktigt så var hela golvet täckt av ett ca 5-10 cm djupt vattenlager. "Bara att bita ihop tänkte jag", och gick ned i det iskalla vattnet. Det tog ett tag, men efter ca 3 minuter hade jag hittat de slangar (Ja, slangar. Inte rör), som var kopplade till duschkabinen och skruvade av vattnet.

Efter att Terje har stuckit till jobbet nu, så har jag ringt byggansvarig för detta hus och meddelat vad som hänt, som i sin tur har försökt ringa tillvaktmästaren.. som tydligen har sin mobil avstängd, men är på väg hit. Jag har dessutom upptäck efter att jag nu gått igenom mina kläder och lagt de drypvåta kläderna i torktumlaren, att det antagligen har gått någon propp då varken torktumlaren eller tvättmaskinen fungerar!Så typiskt, då jag måste packa klart idag. För imorgon har jag inte tid,  då ska jag provjobba på Accessorize! :D

Men byggansvarig har ringt till mig och sagt att vaktmästaren kommer om ca 30 minuter. Skönt

Uppdatering: Vaktmästaren är här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar