Translate

söndag 3 mars 2013

Filmkväll och kropp.

Godmorgon alla.

Jobbmässigt så gick torsdagen bra, men jag fick en liten hubudvärk som varade till fredagen. Fredagens jobbardag gick därför oerhört trögt och jag var ganska demotiverad. Väldigt bra när man fått varuleverans och är själv i butiken. Mitt i alltihop så skar jag ut en bit ur mitt pekfinger, Det blödde så kraftigt att jag inte lyckades göra så mycket på kanske 15 minuter,då blödningen äntligen slutat.

Jag har fått slut på p-piller också.. Antingen det eller så har jag lagt dem på ett väldigt fiffigt ställe. Jag hittar dessutom inte receptet och kan därför inte hämta ut nya och nu har jag blött i tre dagar.. så det verkar som att min röda vecka har  kommit en vecka för tidigt.. Men det kanske är vanligt när man avbryter p-piller mitt i kartan?
Tack vare att den nu börjat för tidigt så fick jag ju en mild variant av min "menshuvudvärk" och känt mig allmänt instabil i kropp och sinne. Så jag tog två dagar vila från träningen nu.

Igår vaknade jag för första dagen onrdentligt med Terje vid sidan av mig. Jag kände mig väldigt avslappnad hela morgonen. Vi tog det lugnt med tv, frukost i sängen och mys. Vid 12-13 drog jag ut och joggade. Det var min tredje gång på min nya runda. Denna gång kom jag runt utan stopp och paus, lyckades hålla mig gående hela vägen. Det tog ordentligt och det märktes att jag tog i lite hårdare idag. Hade en genomsnittligt puls på över 160 och en maxpuls på 186.
När jag kom tillbaka gjorde jag några styrkeövningar innan jag duschade och vi åkte iväg till Ikea.

Det blev en kortare och hyffsat billig runda på Ikea och när vi kom tillbaka så var klockan ca 17:30.
På källen hade vi planerat att göra något jag har sett oerhört fram emot hela veckan. Vi skulle till en kollega/vän som jobbar på Gimle och ha filmkväll.
Han är oerhört kul att vara med, är smart och lika galen som mig. Och han är väldigt intresserad i film.
Jag har gjort allt för lite socialt på sistonde och det var därför väldigt glädjande att åka ut någonstans jag aldrig varit och spendera en kväll med folk som är avslappnade och kula. som ett litet äventyr, en  tillfällig flykt från verkligheten.

Så fick jag samtidigt smaka de micropopcorn som vi säljer på jobbet. Har länge velat smaka dem och jag blev faktiskt inte besviken. De var goda!
Det var trist att åka hem. Men det har gett mig vilja till att försöka hitta på något liknande snart igen.

Idag ska jag träna med Øyvind och sen blir det städning. Det behövs en liten uppröjning här.

Hoppas ni har en fin dag i vårsolen.

//Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar