Translate

torsdag 28 mars 2013

Bröllopsplanering och jobb.

Godmorgon. Nu är det ett tag sedan jag skrev igen. Jag får lust att skriva på dagarna, men så slutar det med att jag ska "göra det senare" och att det sedan inte sker alls.

Jag har som vanligt jobbat mycket sedan sist. Men har också hållt igång min träningsmotivation och tränat minst fyra gånger i veckan..
Under tiden har jag hunnit bli sliten och trött. Jag funderade ett tag på att säga upp mig på mitt ena jobb, för att jag vid tillfället kände att jag trivdes bättre på det andra. Men när det väl kom till kritan, så hade jag inte hjärta att släppa den bomben, då jag vet hur mycket de behöver mig och hur många bollar de har i luften.

Bröllopsplaneringen stod stilla ett tag och jag var dum nog att sätta igång och fixa saker en dag när jag kom hem från jobbet trött, utsliten och hungrig. Vilket då bidrog till att jag blev så stressad att jag började spontanblöda näsblod. Borde veta bättre, eller snarare vet jag bättre. Men ibland hinner man inte stoppa sig själv.

Den kvällen fick vi fixat mathjälp, tårthjälp och prata om lite andra saker. Det var en otrolig lättnad att få fixat några saker. Tiden har också blivit bokad hos rådhuset i Kongsberg. I lördags hade jag ledigt och då stack jag, Heikki och Terje en sväng på Fretex. Terje hittade två kostymer med Heikkis rådgivning och vi stannade också förbi Panduro Hobby och införskaffade materiell till att skapa inbjudningskorten.
Jag satt i fem timmar den dagen och var kreativ i Publisher (ett program ägnat åt just att skapa vykort, inbjudningar, visitkort m.m), och dagen efter var de färdiga att skickas.

Terjes syster kom på besök i måndags och de stack ut för att köpa skjorta och skor till Terje.

Vi har problem med att fixa sovplats till folk som kommer före festen. Min tanke från början var ju att det kanske skulle bli svårt för folk från Sverige att delta under vigseln och därför bara kunde vara med på festen.. Men nu är det minst 4 personer som shar sagt att de eventuellt kommer redan på torsdagen.. vilket är ett litet problem.
Jag har dessutom inte kunnat fått tag i gästdialys till Lasse. I Kongsberg hade de inte plats "för tillfället" och i Drammen så kunde de inte svara för att hon som kan svara är på påsksemester och jag ska därför ringa tillbaka efter påsk. Om jag inte får tag i det, är det ju ok om de kommer på fredagkväll, så länge de är med på festen.

Det viktigaste för mig att att familjerna får träffa varandra och det är ingen press att delta på vigseln.

Så nu är nog inbjudninskorten i Sverige och Kongsberg. Jag har fått och skickat vidare personbeviset från Sverige, plus kvitto på min underkjol från England som tyldigen fastnade i tullen. Då kommer förhoppningsvis både underkjol och "prøveattest" efter påsk.

Vi beställde ringarna idag!. De är så fina! Börjar se fram emot dagen mer och mer.

Jag har nu skickat en e-post både till min morbror och till han som ska hjälpa till med maten, med respektives e-post adress. Nu tror jag på ett fint samarbete mellan två personer som kan sina saker. I got a good feeling about the wedding.... For my belly!  ;)

Mina skor har inte kommit in än och därför inte skickats. Och jag har inte kommit fram till hur jag vill ha mitt hår. Men man får ta en sak i taget I guess.
Nu vankas det mat. Jag har inte ätit sen frukost så min mun längtar efter mat nu.

Hoppas ni har en fin kväll.

//Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar