Translate

onsdag 20 mars 2013

Sliten jobbarvecka

Godmorgon!

Nu var det en vecka sedan jag skrev. Orsaken är helt enkelt att jag inte velat eller orkat då jag jobbat sju dagar av åtta.
Det blir en hel del jobb på mig, nu när jag har två jobb. Jag har tre dagar fast i godisbutiken (12 dagar i månaden), och sex dagar fast på bion. Det resulterar ibland att det blir 6-8 dagars arbetsveckor ibland.
Vanligtvis har jag orkat det, men eftersom jag har börjat träna så mycket som jag har så blir kroppen sliten och inte helt orkar med allt :P

Några  buvudpunkter under veckan dock: Vi hade besök av en svensk kollega från bion en kväll och spelade Munchkin (ett kortrollspel). Jag hade inte träffat honom sean julbordet till bion så det var väldigt trevligt.
På lördagkväll var det personalfest för min biograf. Jag jobbade till 22:30 men fick byta om vid tiotiden. Vilket var tur, för precis när jag var färdig, så började dem med maten. Jag stannade till strax före två. Jag kunde ha stannat längre, men då hade jag varit uppe i 16 timmar och var därför väldigt trött.
Och i måndagskväll var jag och såg "Jack the Giant Slayer" i 3D på Saga. Det var en förvisning med Kinopluss. Väldigt äventyrlig, grafisk och intensiv filmatisering av en alternativ berättelse av "Jack och bönstjälken". Jag tyckte mycket om den.. men den är nog inte för de kräsna.
Igår had ejag första lediga dagen på en vecka. Jag städade lite, men annars gjorde jag ingenting. Det var skööönt.

Nu har datum blivit bokad för vigseln också. Den kommer att ta plats på Kongsberg tingrett den 10/5 kl 15.
Perosnbeviset är beställt från skatteverket i Sverige. (Tydligen så behöver norska skatteverket det för att verkligen fastställa att vi inte är släkt.. Vilket jag tycker verkar lite överdrivet.. men men), så snart har vi förhoppningsvis vår "prøeattest".
Bild för inbjudningskorten har Terjes syster stått för och den är färdig. Så då är det bara att ta den till ett tryckeri och få tryckt upp invitationskorten. De måste iväg så fort som möjligt.

Så det går framåt.
Men nu måste jag äta frukost och göra mig iordning för jobbet.

Hoppas ni har en fin dag.

//Anne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar