Translate

måndag 29 november 2010

Snö.

Hejsan..

Sedan jag skrev sist har det inte hänt så mycket. Jag har försökt att arbeta med handleden samtidigt som jag har rätt ont stundvis. I förrgår fick jag väldigt ont på kvällen och för att avlasta handleden sov jag med min stödskena som jag fått.. Igår märkte jag att jag tappat känseln i ovansidan/sidan av tummen när jag tagit av den och det höll i sig hela dagen. jag var bortdomnad i en linje som gick på sidan av tummen och ned på sidan av handen en bit ned på handleden. Dessutom värkte det/gjorde ont på vänstra sidan av ärret. Jag blev självklart väldigt orolig.. Jag vill ju  inte att någon av skruvarna ska ha kommit åt någon nerv. :S  Idag har det dock blivit bättre som tur är.

Jag har hållt på att bli sjuk ett tag och har inte varit helt 100 sedan sist jag skrev. Jag har dock försökt att ta mig ut ibland och gå lite. Då jag följt med Iren och Øyvind ned på stan eller bara ut en sväng, eller när jag åkt ned på stan själv för att göra något ärende.. Men de senaste dagarna har varit ordentligt kalla. Det har växlat mellan -9 och -12, men det var först igår vi upplevde ordentlig snöyra. Jag har inte haft några problem att klä på mig, men det jag har frysit om är mitt ansikte. Det ilar och gör ont, och efter bara fem minuter börjar jag bli stel i käken. >_<>

Vi har dessutom upplevt lite underligheter i denna lägenhet. Efter vi bott här en kort tid, förstod vi att det fanns något här. Ett väsen av något slag. Lucy fick frispel sent på kvällen och verkade livrädd samt stampade så hårt att det hördes i hela lägenheten. Detta gjorde att vi tidigt bde dra för gardiner och täcka över kaninburen på kvällarna. I fredags var vi uppe rätt sent och vid midnatt började Lucy stampa, var stel och livrädd. Även om vi försökte lugna henne, hjälpte det inte. Till slut lyfte jag upp henne och bäddade in henne i mitt täcke i soffan. Då lugnade hon ned sig.. Efter det började jag och Terje få rysningar. Jag hade så kraftiga rysningar att det var äckligt. Jag koncentrerade mig då på att känna efter om det fanns några energier i rummet. Jag kände något där jag satt i soffan och hoppade fram. Det var definitivt något där jag hade suttit.

Det lugnade ned sig efter en stund. Den natten, för att slippa kallt drag men få in frisk luft bestämde jag mig för att ha dörren öppen in till oss.. Det resulterade i att jag drömde en mardröm om en psykopatisk mördare och torkat blod.. Jag vaknade med andan i halsen och en panikkänsla som satt i en stund. Efter det kröp jag ned hos Terje och fick sovit en stund till. Natten till söndag stängde jag dörren och då drömde jag vanligt.. Jag har efter detta redan bestämt mig för att skaffa en ny drömfångare, då min förra blev kvar i Sverige och tänkt ut saker jag kan göra i den nya lägenheten för att bli av med eventuella dåliga energier. Men när vi var på visning kände jag inget sånt.

Inflyttningsdagen har närmat sig fort och dagen är nästan här. Vi har fått tillåtelse att flytta in redan imorgon om depositionen är på plats. Depositionen har tagit lite tid och Terje hoppas på att kunna fixa det imorgon. Min ansökan om bostadsbidrag har tagit längre tid än tänkt och det har känts väldigt frustrerande eftersom jag behöver pengarna redan på onsdag. Men jag ska ringa till min sakbehandlare på socialkontoret idag för att se om jag kan göra något åt den saken. Men det är riktigt spännande att det är dags!

Det var det som har hänt.. Hoppas att ni har en fin dag. Här skiner äntligen solen efter några dagar med moln och snö. Vi får väl se om jag orkar ta mig ut i 11 minusgrader.

Kraaaam! //Anne 

1 kommentar:

  1. Vilken fin drömfångare :)

    Hoppas läkningen fortsätter gå åt rätt håll åt dig! Lät lite obehagligt att vara bortdomnad! :(

    SvaraRadera