Translate

onsdag 17 november 2010

Bilder.

God morgon. Nu tänkte jag visa lite bilder av skadorna som branden orsakade.. Det är läskigt hur stora skador det kan bli även om branden hinner släckas innan det blir övertänt. I detta fall hade de hunnit släcka branden innan den hann upp till andra våningen, men att tillägga var detta ett väldigt gammalt trähus från 1800-talet..

Detta är ingången till där vi bodde och man se tydliga spår var röken har gått. Att t.o.m röken var så varm är rätt läskigt att tänka på.

Ingången tagen framifrån..

I trappen ligger rester av den utelampa som en gång var..

Man ser inte så bra vad detta är, men det är faktiskt ytterdörren - väldigt förkolnad.

Till vänster innanför ytterdörren är trappen ned till källaren där det hela började. Man kan se den smälta kanten på spisen där elden startade.

Trappen till tredje våningen som ligger över källartrappen. Branden har gått hårt åt på denna, och vi märkte sen att det var någon som hade slängt bråte på den som gjort hål i den.. Men enligt han som var där kunde man gå upp bara man gick försiktigt.

Detta är, vad vi tror våran dörr som har blivit flyttad in i rummet bredvid.. den var svart på ena sidan och nästan helt orörd på den andra.

Här ser ni då vårat rum.. Det är rätt sotigt och svart men i övrigt helt ok..

Även om man också här ser bevis på värmen. Glaset på denna tavla har spruckit och min regnjacka hade smält..

Köket...

Badrummet, mest rökskadat..

Och till sist vårat tvättrum. det var det rummet som blev mest rökskadat, även om det är det lägsta av resten. Vad jag har fångat med på bild i högra kanten, kan jag bara spekulera om.. Men personligen älskar jag bilder med "väsen" i. :)

Här har det också varit rätt varmt. Det ser man på torktumlarens lock, som är lätt förvridet..

På vägen ut fotade jag vårat fönster, som jag hoppade ut genom..

Och brandsläckaren som Lasse hade med sig ut när de drog ut honom där jag satt på marken.. Denna påminner mest om händelsen, då det tar mig tillbaka till traumat efter jag hoppat.. Jag var så förtvivlad över att Minakaninen var kvar inne med all rök som forsade ut genom vårat öppna fönster...

Det här var den första röntgenbilden jag fick se på min handled. I det markerade området ser ni brotten och även om jag hade gips, är handen fortfarande lite sned.. Här nedan är filmen från när jag bytte gips. Det var första gången jag fick se såret samt stygnen och jag måste säga att jag blev lite besviken då såret och stygnen såg väldigt stökiga ut. Men men, huvudsaken är väl att de håller det på plats. Känsliga läsare varnas.

Ni kan gärna titta på det utan ljud.. Vi säger inget vettigt ändå. Det jag tycker är intressant är att handen ser så sned ut fortfarande. Men det var väldigt skönt att få ett mindre gips så jag fick lite mer rörlighet i handen.. Det var mitt inlägg för idag. Nu får vi se om jag får mitt illa garnpaket från min kära vän Minna idag *hoppas hoppas*. Annars blir det nog en slappdag idag. :)

Ha det så bra!

Kraaaam! //Anne

1 kommentar:

  1. oh shit ankan! =( tur att ni klarade er, om än med bruten handled.

    kram

    SvaraRadera