Translate

onsdag 24 november 2010

2-veckors uppföljning och planering.

Besöket i Kongsberg var väldigt trevligt. Vi hann äta middag hos Terjes mamma så hon fick se bilder från huset och röntgenbilden på min hand. Tyvärr blev Terje väldigt dålig medan vi var där och det höll i sig ända till i måndags. Jag var rätt orolig att det kanske var något allvarligt, men eftersom det nu gått över så kan det ha varit en kraftig reaktion på något.. Undrar bara vad.

I måndags skulle jag också på röntgen. De hade ringt och kallat in mig innan helgen och jag hade därför inget papper på inkallelsen men när jag hade frågat vart jag skulle så tyckte jag att hon sa att jag skulle till legevakta. Jag åkte ned lagom i tid, men när jag sa till dem i kassan fann de mig inte på någon lista. det blev ett himla springande fram och tillbaka i olika våningar, mellan olika personer och de fann mig inte heller.. Till slut skrev de in mig akut och jag fick sätta mig i väntrummet i väntan på en läkarkonsultation..

Vid det här laget började jag blir rätt stressad och frustrerad eftersom jag antagligen skulle ha varit på sjukhuset istället för legevakta och för att jag nu skulle behöva betala för en läkarkonsultation jag inte behövde. När jag satt i väntrummet så ringde jag sjukhuset och efter att ha blivit växlad till Poliklinken så blev det bekräftat att jag egentligen skulle ha varit där. Personen bad mig att ta en "drocsha" eller hur det nu stavas, upp dit så skulle hon meddela röntgen att jag var på väg.

Jag blev ledd in i en sal där man har läkarkonsultationer och visad till en stol.. Där avslutade jag samtalet och när det efter en stund inte kommit någon läkare blev jag väldigt stressad. Jag behövde ta mig så fort som möjligt till sjukhuset! Jag stannade en sköterska i dörren och förklarade läget - hon började kolla i min journal och frågade i sin tur en som tydligen var avdelningschefen där. Det blev ett himla disskuterande om jag skulle vara där, eller om jag skulle vara på sjukhuset då båda två ingår i Ullevål Sjukhus. Men de kom fram till att jag egentligen skulle varit på sjukhuset, men att de kunde ringa till Sjukhuset och meddela att jag var där och att de kunde ta allting på stället.
Jag kunde äntligen lugna ned mig!

Till slut fick jag fixat allting där. Vi klippte av gipset, jag fick gå på röntgen och sedan en stödskena - ett plastgips med kardborrband som jag kan ta av och på som jag vill. Det var riktigt fint. Till sist fick jag prata med en kirurg/läkare som visade mig röntgenbilder och titta på såret. Jag blev rätt chockad när jag såg hur illa brottet egentligen var. Och jag kände mig nästan stolt när det kändes som att jag fick beröm för hur fint allt såg ut och för hur bra rörlighet jag hade i handen redan. Efter två timmar var jag klar. Då kände jag mig på väldigt bra humör faktiskt. :) På vägen hem ringde jag och avbokade timmen som jag egentligen skulle ha haft idag, samt beställde en skiva med alla röntgenbilder. Jag kommer att lägga upp några bilder sen från skivan.

I övrigt har jag suttit i planeringsdrömmar. Det är ca 7 dagar kvar tills vi får nycklarna till nya lägenheten och vi har tittat ut en säng på IKEA plus att jag har tittat på en dammsugare :D



dessa har jag tittat på. De kommer nog att bli framtida inkøp till den nya lägenheten. Sedan får vi bara fylla på allt eftersom. Som det ser ut kommer vi kanske att få en soffa från Terjes syster. Den kommer bara behöva ett nytt fodral. Det är också en IKEAsoffa och då kan vi förmodligen hitta ett nytt fodral där. Nu snöar det ute och jag ligger nedkurad under ett täcke i soffan. Idag ska jag försöka vara nyttig och tvätta.. Jag kanske kommer att försöka ta en promenad också, men vi får se.

Ha det så bra så länge. Kraaaam! //Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar