Translate

fredag 19 november 2010

Bröllop och Kongsbergbesök.

Winter Wedding av DemonMathiel på Deviantart.com

Ja, igår blev det ett himla flängande och farande runt i Oslo. Jag ansökte om bostadsbidrag och lyckades hitta en julklapp till mormor. När jag var på väg tillbaka upp hit plågades jag av valet att antingen kliva av bussen och kolla postlådan, men bli tvungen att gå upp eller sitta kvar och behöva gå ned senare..

Jag valde det första, men som tur var kom en vänlig själ och stannade av att jag vinkade så jag fick skjuts upp. När jag lagom kommit upp var brevbäraren här. Han kände tydligen igen mig från förr och frågade en del om branden och hur det hade gått för oss. Det är otroligt vilka snälla och omtänksamma människor det finns.. Jag kom precis i rättan tid då paketavin för Minnas paket hade kommit och han höll på att ta den tillbaka till kontoret då han inte hittade mitt namn någonstans.. Jag vägrade dock att gå ut igen då mina fingrar gjorde ont av kylan.

Efter jag kommit hem fick jag möjlighet att göra Irens present klar. Jag blev rätt nöjd och jag hade beslutat mig för att ge henne den nu som tidig julklapp/bröllopspresent då de gifter sig i helgen. Hon blev otroligt glad vilket gjorde mig lycklig :) Eftersom vi vill ge dem tid för sig själva nu när de gifter sig, åker vi till Kongsberg i helgen. Idag har jag därför varit väldigt aktiv och installerat word på Terjes laptop, duschat, städat samt flyttat på kaninerna och om en stund ska jag packa. Iren skulle ned på byn en sväng och är så snäll att hon hämtar ut mitt paket samtidigt! *yaaaay*. vi får väl se om jag får virkat något snart.

För första gången sedan branden drömde jag imorse om att jag och Terje satt i ett rum, vid våra datorer när en okänd man låser upp och springer in. Han sprang till fönstret och öppnade det. I fönstret nedanför kom det rök och värme, samt att  ett fladdrande sken syntes... Jag fick panik och ångest, men var tillräckligt medveten för att "stänga av" drömmen där.. Det tog några timmar innan det släppte...

Det ska bli kul att träffa Terjes syster igen. Saknar henne lite ibland och nu får de se mitt fina gips ;P innan det åker av. Jag har nu fått tid för röntgen och för borttagning av stygnen i början av nästa vecka. Det ska bli spännande och jag ser fram emot att börja träna handen på riktigt! Det har varit väldigt frustrerande att inte kunna tvätta händerna ordentligt och dessutom inte kunna röra på den lika mycket som jag skulle kunna utan. Den är ju fortfarande stelopererad, eftersom metallplattan sitter där, men jag kommer nog att få lite mer rörlighet utan gipset.

Om vi inte hörs, får ni ha en trevlig helg! Så skriver jag på söndag. 

Kraaaam! //Anne

1 kommentar: