Translate

lördag 4 december 2010

Inflyttningsdags!

bowling pins av Utzel-Butzel på Deviantart.com

Hejsan. Nu var det ett tag sedan jag skrev. På tisdagen fixade Terje det sista genom att föra över depositionen för lägenheten. Vi åkte till den på kvällen och fick nycklarna vilket var en fröjd! Terje hade ringt till sin bror och frågat om bil, vilket vi skulle få låna under helgen. 

I övrigt denna vecka har jag fixat och donat med guildträffen på lördag. Det var länge planerat att vi skulle åka ut till Frognerseteren och åka pulka samt dricka glögg och ha det kul. Jag har t.o.m köpt nya vinterskor! :)

Men i onsdags/torsdags sa väderprognosen att det skulle bli kaaaaallt. Det skulle bli 20 grader kallt och när det är så kallt och alkohol är inblandat i bilden, går det inte så bra att leka i snön i flera timmar. Det fick bli backup planen- bowling! Jag har kollat med folk, ringt till bowlinghallen och uppdaterat på forumet. Jag har bokat två bowlingbanor i två timmar och det kommer att bli en kul kväll!

Jag har dessutom fixat en del saker. Plockat ihop alla våra saker här, tvättat alla kläderna, fått faxat ett recept på p-piller till apoteket på Storo och hämtat ut det, kollat på annonser på tvättmaskiner och spisar samt varit väldigt stressad över allt.. Jag mådde väldigt dåligt i torsdags kväll plus att jag har drabbats av två munsår på rad.. Jag brukar nästan aldrig få munsår.. så det är ett fint tecken på att jag nog är mer stressad än vad jag tror.

Igår började vi äntligen flytta. Vi vaknade av oss själva vi sjutiden och bestämde oss för att kliva upp.i hade fortfarande inte hittat en spis att köpa och spenderade därför morgonen att titta på annonser.Vi hann en sväng ned till brandtomten och en sväng ned till nya lägenheten innan jag skulle till reumatologen för min första gång. Jag lyckades såklart ta fel på vilket sjukhus jag skulle till, men hann in precis lagom till min timme.

Efter att ha väntat i ca 20 minuter så kom en en liten läkare med en känsla av att han hade någon slags neurologisk sjukdom. Väldigt vänlig och avslappnad. Han hade ett väldigt fast handslag vilket gjorde ont i mina onda leder på högerhanden. Efter en hel del frågor om åkommor, klämmande på mina händer och frågor om smärtan så fick jag klä av mig och han kände på knän och fötter. Han berättade att de hade hittat stoffer i mitt blod som kan förknippas med Sjögrens syndrom. Mina ledsmärtor är isåfall inte inte farliga, men orsakar bara obehag.

Efter det så fick jag träffa en sköterska som skulle ta vätskeproduktionsprov på mig. Jag fick sitta med en pappersremsa i varje öga först för att se om jag producerade tillräckligt mycket tårar. Det var tydligen ok, men testen efter detvar tydligen i  gränsen till för lite. Jag skulle sitta i 15 minuter och låta spott rinna ned i ett rör. Till slut skulle jag lämna urin och blodprov. Kön var lång, men som tur är hade Terje kommit för att göra mig sällskap. I väntan på min tur hämtade jag ut min kortinzonkur jag ska äta under två veckor för att se om ledsmärtorna försvinner. Jag blev oerhört kissnödig innan det var dags, så ni kan ana det var skönt att bli klar! :P

Sen blev det IKEA! Först mat och sen ihopplock av säng, madrass, plus andra småting som glas, strykbräda, torkställ porslin. Vi var tydligen där i fyra timmar :S.. Till slut var det att åka till den nya lägenheten och börja montera och städa av det vi hade hämtat från brandtomten. Vi höll på fram till klockan 20.30. Då hade vi fått ihop sängen och en av lådorna. Det var otroligt skönt att komma tillbaka till lägenheten och kunna slappa den sista stunden på dagen. Idag blir det mer flytt, hämtning av spis och tvättmaskin samt mer omontering. Vi ska väl dessutom hämta skrivbordet och tvätta av det. 

Antagligen kommer vi att flytta över allting till imorgon. Vi har ännu inte skaffat internet till den nya lägenheten så det finns risk att ni inte hör av mig på en stund. Jag ska försöka logga in på det trådlösa med Terjes laptop, men jag kan inte lova något. Ni får ha det så bra så länge!

Kraaaaam! //Anne, mitt i flytt.

1 kommentar:

  1. Lycka till med allt och hoppas att ni får ordning på allt inom en snart framtid :)

    Kramar!

    SvaraRadera