Translate

söndag 19 december 2010

Helg med Minna och Stefan.


Hejsan..

Helgen har gått och nu är det söndag. Denna helg har jag mest spenderat med Minna och Stefan. Jag lyckades äntligen spendera tiden tillräckligt i fredags till att det var dags att bege sig nedåt mot stan. Mormor skulle hälsa på Lasse på sjukhuset så vi gjorde sällskap halvvägs. Jag mötte upp Stefan på Gågatan och vi köpte ett par simglasögon på Stadium. Stefan sponsrade mig med 50 kr och bytte med mig så jag fick ett paket med latexmössa, öronpluggar och näsklämma med mina glasögon. Det är riktigt härligt att ha om och när jag börjar motionssimma igen. :)

Det var riktigt kul på Fyrishov. Vi fånade runt och plaskade. Slogs om och med leksaker som fanns i bassängen och betedde oss som små barn. Min favoritsyssla blev rätt snabbt att dra ett djupt andetag för att sedan dra ihop mig till en liten boll och flyta runt under vattenytan.. Det var en sådan härligt avslappnande känsla under vattnet. Tystnad och med en känsla av strömmen där jag dessutom såg klart i mina simglasögon.. Tyvärr hindrade min förkylning mig att leka alltför mycket och jag hostade så kraftigt och ofta att jag till slut fick blodsmak i munnen och var tvungen att gå till den varma bubbelpoolen för att ta det lugnt och bli varm.

Jag och Minna hade det riktigt kul när vi skulle duscha efteråt och hann t.o.m basta en liten stund innan vi kl 18-19 gick därifrån. Vi handlade lite snacks på vägen hem till Minna och spenderade sedan kvällen med film och mys.

Jag mådde tyvärr inget vidare denna natt och det resulterade i att jag satt gråtandes en stund i bådas famn. Jag har mått lite psykist dåligt på sistone och det var väldigt skönt att få vara med ett par så bra vänner. Det känns riktigt bra att få ha träffat Minna igen, då vi inte hann träffas när jag var här i somras och jag hoppas på att vi hinner spendera lite mer tid med varandra innan Minna åker upp till Haparanda på onsdag kväll. Detta har i vart fall varit en helg med ögonblick att minnas!

Gårdagen gick vi runt och shoppade tillsammans med Stefans bror och hans kompis som kommit från Japan. Riktigt söt tjej som både jag och Minna kom bra överens med. jag lyckades t.o.m hitta en riktigt bra och speciell present till min bror. Jag var tvungen att låna pengar av stefan tills vidare tyvärr.. men jag tror på att jag har lyckats hitta en riktigt bra julklapp! Tanken var att vi på eftermiddagen här skulle åka pulka i slottsbacken.. men vi upptäckte att vi inte skulle hinna det då allihop skulle på bio och se på den senaste Harry Potter filmen.. Jag hade fått ett meddelande från Ida om att hon satt i Terrasens källare och jobbade, så jag gick ned dit och spenderade några timmar där innan jag mötte upp mormor för att åka och hälsa på Lasse..

Det var riktigt känslosamt att se hur sliten och plågad han var. Han fick mat via sonden när vi kom och han berättade om hur han ahde försökt äta pannkaka tidigare på dagen och lyckats få i sig lite mat. Men han hade väldigt ont.. Så ont att hans läkare börjat ge honom starkare smärtstillande och han var lite seg av dem också.. Eftersom han har ett amputerat ben ,är kopplad till diverse slangar och har så ont, kan han inte kliva upp som han vill.. Att röra lite på sig brukar hjälpa mot smärta, men han kan inte det och plågas därefter av ont i kroppen från sjukhussängen. Jag började nästan gråta av att se honom sitta, med tom blick och andandes tugnt.. Men han mår inte bättre av att man tycker synd om honom. Jag skämtade lite med honom och det är det man kan göra för att hjälpa. Att försöka vara positiv, så kanske man hjälper till att hålla lågan uppe. Jag tänker på honom mycket nu och skickar stärkande tankar. Jag kan ju inte göra mer än det, och att hoppas på det bästa.

Vi stannade där i ca 30 minuter och åkte sedan tillbaka till mormor där jag hann slå in min brors present innan jag åkte ned till Minna igen med julmust och mina hemmagjorda chokladbollar i handväskan. Vi tittade på den fjärde Harry Potter filmen och lade oss sedan och sov. Idag har jag varit rätt effektiv. Vi vaknade sent och efter att ha ätit frukost vid 12, stack jag hem till mormor vid ett-tiden och slog in mormors julklapp, ringde lite samtal, packade om och hämtade de pengar jag fått för att hitta julklappar åt mina halvsystrar. Jag åkte sedan ned igen, köpte de saker jag tittat ut på Leklust och började efter att ha sett att bussen mot Ida inte gick på länge promenerade till Minna för att lämna av Stefans hänglås. Därifrån gick jag sedan hem till Ida.

Ida ska på julfest med jobbet ikväll och jag tänkte hänga med ut. Så vi hann spendera en stund med varandra samt att jag fick låna hennes smink innan vi tog taxi ned på stan. Nu har jag varit hemma i ca två timmar. Mormor kom hem strax efter mig och vi har hunnit äta middag. Nu sitter jag här och spenderar tiden fram tills det att jag ska göra mig iordning att åka ned. Min plan är att spendera kvällen med Ida och eventuellt sova hos henne. Jag hoppas bara inte att hon blir för full ;) Jag har inte bestämt mig om jag ska dricka ikväll. Det blir isåfall om jag blir bjuden eftersom jag är helpank.. Och jag behöver ju bara en öl för att bli full :P.

Jag ser iaf fram emot kvällen och nu när jag sminkat mig erkänner jag att jag saknat att sminka mig ordentligt. Jag får så vackra ögon med smink..

Ni får iaf ha en fin kväll! Kraaaaaam! //Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar