Translate

onsdag 29 september 2010

Ansträgning lönar sig.

Joy av eat-pigsnout på Deviantart.com

Hejsan.

I måndags mådde jag inget vidare. Jag satt och spelade fram till ca 12.30. Då skulle Terje åka till skolan och jag hade blivit tillsagd att komma ned på eftermiddagen någon gång för att hämta ut min lön. Jag kom ned lagom till att han blev ensam i butiken och han sa åt mig att komma ned mellan 15-19.. Jag visste på en gång att jag inte skulle ha tid, eftersom att vi ju skulle ut på promenad med Iren och øyvind ca kl 15. Men han hade bestämt sig och jag orkade inte argumentera.. Så jag åkte hem igen och satt framför datorn fram till det att Terje kom hem.

Själva promenaden blev väldigt skön. Øyvind hade precis kommit hem från jobbet och var rätt sliten. Iren hade bytt om till träningskläder. Jag hade nu ställt om pulsklockan till att säga till när jag kom under 130... Vilket var ganska onödigt denna gång. Den pep och pep... och pep.. och pep.. Även om jag försökte hålla lite högre tempo. Så till slut stängde jag av den för att slippa bli uppstressad av den. Jag ville ju kunna njuta av promenaden! Vi tog en lite annan väg än vi brukar, som gjorde att vi kom in på en skogsstig. Den var ganska blöt, så den blev mer som en hinderbana än en stig.

Jag stornjöt och hade äntligen fått igång pulsen i uppförsbackarna. Jag drog iväg lite och fick leka scout :P Efteråt gick vi och handlade. Den sista biten hem kändes lång.. Jag hade fått värk i benen av all terräng och jag var vrålhungrig eftersom jag inte hade ätit något sedan frukost.

Igår mådde jag ännu sämre. Jag hamnade i ett sådant där "tänka på allt jag vill ha, men inte har" modus.. Jag klev upp väldigt tidigt för att vara mig idag. Jag skulle till husläkaren och klev upp strax efter 8 för att hinna ned i tid. Mitt förra möte med min norska husläkare var rätt speciellt.. Men denna gång tyckte jag faktiskt om henne. :). Hon ställde en del frågor om hur det gjorde ont i lederna, var... om de har varit svullna och om jag hade problem med ryggen. Efter det fick jag gå in till labbet och lämna blodprov. Hon som jobbade där var väldigt trevlig och jag var avslappnad. Hon tappade blod i 3-4 rör i diverse storlekar och jag tittade fascinerat på hur blodet strömmade ut i dem.

Mitt blod såg rätt mörkt ut.. Riktigt sådan där mörkt blodröd.. Vilket jag tror beror på att jag har ätit järntabletter i 3 månader. Det var kul att se och jag tror att jag kommer att få ge blod nästa gång. :) Men men, proverna gick fort. Hon tejpade på en bomullstuss och så var jag på väg hem.. Det lustiga var att iochmed att jag lämnade blodprov, kändes trycket lättare i händerna och smärtan försvann nästan helt... intressant.. Jag kommer inte få något svar förrän om ca två veckor. De ska ha stängt nästa vecka. Och jag ska försöka komma ihåg att de hade tagit ett prov som kallas för "sänkning" till nästa gång.

När jag kom hem klädde jag av mig, släckte ned, gjord mig frukost, virade om mig båda täcken och såg på film. Jag kände mig bedrövlig. Så satt jag fram tills det att Terje kom hem vid 12. Han hade spytt på jobbet och därför åkt hem. Vi spelade fram till klockan 16, sen åkte jag ned och hämtade min sista lön - 500 NoK :(. Efetr det kände jag mig ännu mer bedrövlig och det gjorde jag resten av dagen..

Idag har det känts mycket bättre. Jag har städat åt kaninerna och varit ute och sprungit. Jag tog två varv idag och från det att jag stack hemifrån till det att jag stod utanför dörren igen tog 1 h 20 minuter. Jag har joggat större delen idag och det har varit väldigt skönt. Jag har njutit av det idag! Jag har dessutom legat på en genomsnittlig puls på 160 hela träningen. På andra varvet tog jag en kondisspurt uppför halva den stora backen igen. Jag hamnade idag på 187 i puls och var inte alls lika slut i benen som jag var när jag och Terje gjorde det. Jag lyckades samtidigt imponera på fyra pensionärer som gick uppför backen. Jag sprang förbi tanterna i hög fart och när jag kommit upp och vilade kom de upp och gav mig beröm. :)

Efter det tog jag några styrkeövningar när jag kom hem. Sen blev det en dusch - spel - fisksoppa - spel och nu sitter jag här och skriver. En bra dag helt enkelt!

Nu önskar jag er alla en god natt! Sees!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar