Translate

måndag 20 september 2010

Ettårs firande.

gym av xmissiirawrzx på Deviantart.com

Lördagen blev precis vad jag hoppats på. Morgonen var avslappnad och skön. Vi låg kvar i sängen i kanske en halvtimme och bara njöt av varandras sällskap. Frukosten blev något sen då vi klev upp ca 11.30. Eftersom vi hade planerat att gå på bio och sedan restaurang så åt vi en lite matigare frukost - omelett, medan vi såg på eureka.

Vi stack iväg 15.15. Vi skulle se "Luftens sista mästare" på Collosseumbiografen kl 16. Vi timade in trikken ned till Storo perfekt. Vädret var underbart härligt med regn blandat med solsken och det kändes verkligen som att denna dag var med oss. Vi passade på att handla biogott på en affär så vi slapp de hutlösa priserna på biografen.

Vi kom fram i lagom tid till filmen. Men på biografen skjedde något jag aldrig varit med om tidigare. De saknade en nyckel för att få igång den digitala filmen... Så när vi fått vänta i ca 30 minuter blev vi meddelade om att vi antingen kunde få se "Shrek 4", eller få pengarna tillbaka. Jag och terje hade redan sett att "Resident Evil - Afterlife", skulle gå efter 21. Så vi bytte in biljetterna till den istället.

Klockan var nu tio i fem och vi promenerade runt funderande på hur vi skulle fördriva tiden. Efter ett tag visade Terje mig en mysig liten restaurang som hette "La Såda". Där bokade vi bord till klockan 19 och satte oss sedan i en park där jag gav Terje hans present. Han tyckte om det! vilket gjorde mig oerhört glad. Han hade då ingen åt mig, men det gjorde inget. :) Vi busade och stojade med varandra en stund. Vi satt där fram till klockan 18.30, då gick vi till restaurangen.

Den hade känsla av "Lady och Lufsen" över sig med röda dukar och levande ljus. De hade en liten meny bestående av ca tre förrätter, tre efterrätter och ett 20-tal olika pizzor. Alla med mozarellaost på. Vi började med att dela på ett vitlöksbröd. Ganska speciellt då det var en pizzabotten med olivolja och vitlök, men gott! Terje valde sedan en pizza med spekeskinka och ruccolasallad. jag valde en med marinerad kyckling, champinjoner och scharlottenlök. Väldigt mättande och goda pizzor. Jag lämnade två bitar enkom för att jag ville ha lite efterrätt. Vi delade till slut på en skål med vaniljglass och sjokladsås. Sen var man riktigt mätt!

Dagen var ju inte riktigt slut än och det blev dags för bio! Vi hade köpt 3D glasögon till filmen och det var en speciell upplevelse. Texten kändes som den flög ur duken och alla "överraskningsmoment" skrämdes mycket mer än vanligt. Filmen var Riktigt häftig och Alice ägde som vanligt. Vi hade sett en del av filmen med superkass kvailte hemma. Så det var kul att se den på riktigt. När filmen var över visste man att det kommer en till.. Och vi gick därifrån riktigt nöjda.. Jag hade dock fått märkliga magsmärtor i nedre delen av bukområdet och fick lägga mig i sängen så fort vi kommit hem. Jag kunde knappt stå eller sitta utan att må illa av smärtorna..

Vi lade oss och sov vid 1-tiden. Fulla av lycka och nöjda över dagen. 

Söndagen var lugn. Med spelande och slapphet.  Magsmärtan var borta på dagen, men kom tillbaka på kvällen. Dock inte lika stark som kvällen innan..

Att se alla vältränade kändisar i filmen gjorde mig sugen att komma i form jag med. Och nu ser det ut som jag eventuellt har fått ett fotojobb! Jag blev kontaktad på Model Mayhem av två stycken som hävdade att de kontaktat mig för att de vill att jag ska stå modell för en katalog som visar kläder av en designer.. Jag var väldigt skeptisk, men kontaktade en av dem till slut.. Och det verkar väldigt seriöst. Det är oerhört bra betalning och jag får ta med mig pojkvän eller vännina.. De kommer från USA, hit för att fota mig.. 

På grund av detta är jag ännu mer sugen på att komma i form. I det senaste mailet skrev fotografen att "det bara var att börja ta sig till gymmet och börja träna inför sessionen".. Blir lite lätt panikslagen, men ska försöka göra mitt bästa. Tänkte faktiskt försöka ta mig ut och springa lite idag *hör och häpna* :P

Så nu får ni ha det så bra så länge och skicka mig lite styrkande tankar, så jag inte kreverar ute någonstans :P

Kramar! //Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar