Translate

söndag 12 september 2010

En vecka.

wish for something more av andrea-h på Deviantart.com

Hejsan. Nu var det ett tag sedan jag skrev.. Jag har bara inte haft någon lust att skriva.. men jag tänkte ge er en liten update på vad som hänt sedan sist.

Förra fredagen var det lugnt. Jag slappade och tog det lugnt. På lördagen var det dags för det jag sett fram emot: Nämligen tjejkvällen på Åpenbar. Jag klädde upp mig och hade väldigt kul tillsammans med Ruua, Lea, Christina och Lea's kusin Iwan. I really shaked som booty if you know what I mean ;). Jag stack hem strax efter två för att jag ville komma hem i god tid. Jag sparade en hundralapp på taxin för att jag gick i ca 20 minuter först. Det var en lyckad kväll och jag fick väldigt bra kommentarer dagen efter och hoppas på att det kommer att bli av fler gånger!

Söndagen var lugn.. jag har inte haft så mycket ork på sistonde och känt mig hängnig så de dagar jag har varit hemma har inte varit så händelserika. På måndagen skulle jag ha jobbat på Lekter'n men det var för dåligt väder.. samma sak gällde på tisdagen. På onsdagen och torsdagen jobbade jag på Miss Paris och som vanligt sniglade sig tiden fram. Terje var rätt dålig på onsdagen så den där träningen jag hade tänkt skulle bli av, blev inte det. Men jag handlade hem massvis av frukt och tog hand om honom. Vi har dessutom hittat en sporthall med både simhall (där simmade förut, de ha GIGANTISK bassäng) och gym för 240 NoK i månaden. vilket är väldigt billigt, så vi kommer antagligen börja träna där. :)

I fredags skulle jag också ha jobbat på Lekter'n. Och för omväxlings skull sov jag ända fram till det att jag skulle ringa ned. Jag visste att det inte skulle bli något jobb så istället för att stressa upp mig som jag brukar så var det otroligt skönt att ligga i sängen när jag egentligen brukar vara uppe. Jag mötte Terje vid affären och inhandlade godis inför helgen. Resten av dagen bestod av spelande och slappande..

Igår så sov vi hyffsat länge. Vi hade bestämt att vi skulle gå hem till Iren och Øyvind på middag och sällskap. De var färdiga ganska tidigt och vi tog det lugnt fram till klockan 16 ca. Då gjorde vi oss iordning och knallade uppåt. De bor 500 meter härifrån så det är inte så långt.. Men otränade som vi är i varma regnjackor i uppförsbacke gjorde att vi blev rätt svettiga och slitna ganska fort :P. Det regande och var rätt dåligt väder så det var härligt att komma hem till dem och äta god mat och ha det trevligt. De har gasolgrill, så det blev grillad biff med potatissallad och pepparsås, med sallad till. 

Vi spenderade hela kvällen med att spela Worms och Wii Sports. Det är roligt varje gång jag är där. För att jag verkar visa dem något nytt med Wii't varje gång. :P Vi stannade fram till klockan två. Då var vi rätt trötta allihop och när vi kom ut var det sådan tjock dimma att vi inte såg mer än 50 meter framför oss. Härligt.. men ändå lite äckligt med tunnelseende. Jag hoppas på att kunna umgås lite mer med dem framöver! :)

Idag vaknade vi vid 10 och jag har gått omkring hela dagen och mått rätt dåligt.. Jag var varit otroligt trött. Sett suddigt och haft nästan lite huvudvärk. Jag slocknade på sängen en stund.. men det hjälpte inte. Då mådde jag bara ännu sämre.. Jag vet inte vad det kan bero på. Jag har dessutom haft något slags utslag på ena kinden i ett par dagar.. Det kliar väldigt och gör ont. Jag hoppas på att det förvinner snart så jag slipper sitta och pilla.

I nuvarande läget har jag fått mindre jobb på Miss Paris. Jag skulle ha haft två pass kommande vecka, och tre pass nästa vecka ändå. Nu har jag ett pass denna vecka och Lekter'n stänger antagligen på tisdag.. Så jag har snart inget jobb igen. Jag hade ju såklart hoppats på att höra av något av de platser jag sökt på.. Men jag har inte hört någonting än och det gör mig lite orolig. Jag kommer inte få någon anmärknadsvärd summa i lön nästa gång och nu måste jag verkligen hålla i mina pengar igen.. 

Jag får fortsätta hoppas och se vad som händer.. 

I och med min pengasituation så har jag börjat tänka på julen.. Jag hade ju hoppats på att åka hem till Sverige under jul och nyår.. Men får jag ett jobb, så vet jag ju inte om jag kommer behöva jobba.. Och får jag inget jobb spelar det ju ingen roll.. Då kommer jag nog inte att kunna åka i vilket fall som helst. Kanske om jag åker med Martti tillbaka.. men vi får se. Jag har också tänkt en del på detta med julklappar. Jag skulle gärna vilja köpa något till de jag kan.. men har inga pengar att spendera, vilket också känns rätt hemskt. Men jag får väl ta och måla julkort igen. :P

Angående presenter, så är det två saker jag önskar mig inför vintern. Den ena är ett par skor som jag har sett på Bianco Footwear. Ett par ankelhöga skinnskor med snörning i fram. Hög klack i trä med ordentlig vinterskula och foder på innsidan. Det är ett par sådana jag velat ha läänge. De kostar 1000 NoK, vilket motsvarar 1150 SeK. Men i Sverige kostar de 1100 SeK har jag för mig.

Är de inte snygga? Varma skor som dessutom är snygga och praktiska. kan man be om mer?

Det andra är en ullkappa som jag har hittat på en sida som säljer japanskt mode. Det är en otroligt elegant kappa i tjock ull, med fuskpäls och "korsettsnörning" i bak. Den kostar 1250 SeK och sys efter beställning. Jag älskar modellen och vet att den skulle passa så otroligt bra ihop med skorna. 

Denna kappa är det. Den är vit på bilden, men den finns i svart. Hittas på www.fanplusfriend.com

Den kappan jag har nu, har jag haft i sex år. Den är trasig på sina ställen, dragkjedjan fungerar inte riktigt som den ska och den är dessutom alldeles för stor.. Som den alltid har varit. Det är sådana här saker jag skulle vilja köpa.. Men som jag inte kan ta mig råd till.. Vilket gör mig väldigt frustrerad.. Och uppgiven. Så om du vill vara snäll och ge mig en gåva... Kan du gärna sponsra mig lite så att jag kan köpa dessa.. ;) Jag känner att jag inte riktigt har råd till att betala träningscentret heller. Men Terje har erbjudit sig att stå för det. Jag väljer nog hellre träning än att gå i kör, för mitt eget välmåendes skull.

Nu ska vi se på ett spännande avsnitt av Eureka och sen blir det sömn. Imorgon blir det nog inget jobb heller.. Min kalender har gömt sig någonstans så jag får ringa vid 11 för säkerhets skull. Annars tänkte jag städa åt kaninerna och spela imorgon. 

Godnatt! //Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar